Agresivní řidič hledal záminku ke konfliktu. Našel ji v nevinném manévru a odstartoval šílenou jízdu, kamera ho neodradila

Šílenec s psychicky nevyrovnanou ženou na místě spolujezdce neunesl neškodný manévr. Začala stíhací jízda spojená s nadávkami a vytlačováním.

i Zdroj fotografie: S vědomím STOP CHAM
                   

Řidiči, kteří se nechají vyprovokovat k agresivnímu chování, jezdí po sinicích všude na světě. Někdy prostě někomu takzvaně prasknou nervy a je jedno, jestli je to v České republice nebo na druhém konci světa. Vzpomeňme si na film Volný pád, kde se nenápadný průměrný chlápek změnil v šílence s taškou plnou zbraní. Jak už víme z jiných článků, jezdit v Polsku je velmi, velmi nebezpečné. Jeden by řekl, že tamní řidiči postrádají pud sebezáchovy. Anebo mozek. Jak jinak si vysvětlil záměrné najíždění do ostatních aut?

Kamera agresora neodradila, pokračoval v útoku

Pět minut záznamu na kameře, pět minut chování, nad kterým zůstává rozum stát. Vše začíná tím, že se řidič auta s kamerou zařadí z pravého do levého pruhu. Podle komentáře bylo všude dostatek místa, nikoho neohrozil, ani neomezil. Jiný názor na věc měl však labilní člověk za volantem staršího vozu Toyota Avensis, který se začal cítit ukřivděně. A rozjel eskapádu manévrů, které jen zázrakem neskončily neštěstím. A to navíc ani nejel v autě sám.

iZdroj fotografie: Toyota

Při analýze s právníkem specializovaným na silniční provoz nebo s dopravním expertem bychom rozklíčovali řadu přestupků, kterých se řidič Toyoty dopustil. Postupovat zatáčku po zatáčce jistě nemá smysl, předat toto video policii, tak by celou jízdu „ocenila“ jistě tučnou pokutou a trestnými body. Vybržďování, omezování ohrožování, riskantní jízda, podjíždění, to všechno je z videa patrné. Jen protože, že se řidič v druhém autě urazil.

Najíždění do sebe je prokládáno hlasitými nadávkami

V jednu chvíli je na videu pasáž se slovní výměnou názorů. Netřeba znát jazyk našich severních sousedů, aby bylo jasné, o co jde. Autor videa oznamuje, že má vpředu i vzadu na autě kameru a že vše nahrává, posádka druhého vozu jako kdyby neslyšela. Nebo nechtěla slyšet, agresivní řidič zcela rezignuje na to, že by mohl být popotahován a konfrontován s nezvratitelným důkazem a dál jede jako šílenec. Celá událost má dohru na dálnici.

iZdroj fotografie: iStock

Není zřejmé, jestli řidič druhého aut jel shodou náhod stejnou cestou jako řidič vozu s kamerou, bylo by to velmi nepravděpodobné. Uvěřitelnější je, že se prostě nechal vyprovokovat a pronásledoval auto před sebou. Sjel ze své původní cesty. Emoce promluvily, rozum šel stranou. Na dálnici jsou z nahrávky viditelné pokusy o závodění nebo minimálně o agresivní předjíždění a najíždění do sebe. Při zpomalování jsou řidiči opět vzájemně konfrontováni.

Problém je obvyklý, jde o kumulovaný stres

Celá nahrávka končí tím, že řidič Toyoty Avensis odjíždí. Zda „takzvaně“ vychladl nebo už dojel tak daleko, od původní cíle, že se musel vrátit, se neví. Je smutné, že se do konfliktu zapojila i spolujezdkyně agresivního řidiče. Namísto aby celou situaci uklidnila, jejím přičiněním problém eskaloval. Vzhledem k tomu, že nedošlo na fyzický kontakt, napadení po vystoupení z auta, dá se hovořit o tom, že šlo o typický zkrat, kterých je na silnici vidět poměrně dost a nesouvisí s vyloženě násilnickou povahou řidiče.

Podle vyjádřen psychologa zaměřeného na dopravní problematiku toto není ojedinělý případ, a stává se, že i jinak „normální“ člověk se začne v autě chovat nevypočitatelně. Dochází ke kumulaci stresu, který pak v jednu chvíli ovládne řidiče a ten začne jednat zkratkovitě. Laik by položil jednoduchou otázku s jasnou odpovědí. Měl řidič druhého auta zapotřebí chovat se tak hloupě a nebezpečně?

Jak vidíte takové agresivní chování vy?

Zdroj: STOP CHAM
Diskuze Vstoupit do diskuze
119 lidí právě čte
Autor článku

Filip Rakovan

Dráhu motoristického žurnalisty zahájil v době tištěných médiích v časopise Speed a prošel velkou řadou renomovaných tuzemských časopisů, například Carauto, český TopGear. Následně zakotvil v online světě a pozvedl na špičkovou úroveň ve své době prestižní magazín Autoweb. Řídil snad vše, co má čtyři kola, od litrového hatchbacku po F1. Pořádá kurzy pro řidiče a amatérské závody, vyjadřuje se k problematice v televizi. A hlavně dnes s radostí píše na AutoŽivě.

Zobrazit další články