Analýza nejbohatších automobilových společností za posledních 20 let. Jak se změnilo pořadí od roku 2002?

Štáb britského automobilového pořadu carwow se rozhodl připravit analýzu nejbohatších automobilových společností za posledních zhruba 20 let.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Ačkoliv byl donedávna trh s automobily v obležení především Němci, Italy, Francouzi, Japonci a Američany, do budoucna by se mohly objevit velmi překvapivé změny. Analýzy nejbohatších automobilových společností za posledních zhruba 20 let a současné informace na trhu totiž vypovídají o zajímavých možných důsledcích, které nelze vyloučit. Podívejte se tak na rozbor toho, jak se tito giganti na trhu postupem času změnili a co je možná čeká. 

Velcí hráči si trvale udržují vysoké pozice 

Přestože si velcí hráči v průběhu let udrželi své vysoké pozice, došlo také k mnoha změnám. Na začátku byly na vrcholu Toyota, Mercedes a Honda, ale později došlo k určitému přeskupení. Přestože si Toyota drtivou většinu posledních dvou desetiletí držela první místo, Mercedes mezitím nahradil Volkswagen. Honda tak byla v následujících letech odsunuta Mercedesem na 4. místo.

iZdroj fotografie: Pixabay

Jen v roce 2021 však Tesla zcela předčila ostatní konkurenci a nechala Toyotu i Volkswagen daleko za sebou. Zajímavé ale také je, že v posledních letech se do elitní skupiny nejdražších značek světa dostaly Ferrari a čínské značky BYD a Great Wall. Jak je vidět, tyto značky se silně prosazují nejen na trhu s elektronikou, ale také v automobilovém průmyslu. Ačkoliv po Evropě v současné době není jediný showroom výrobce z dalekého východu, není jisté, zda se to do budoucna nezmění. 

Obsadí Čína v budoucnu trh s automobily? 

Trh s automobily byl donedávna v obležení Němců, Italů, Francouzů, Japonců a Američanů. Všichni si však určitě dobře pamatujete na příchod čínských telefonů do Evropy, které z hlediska konkurenceschopnosti převálcovaly všechny ostatní značky. Zda tomu tak bude i v případě automobilů, nebo ne, to se teprve uvidí. Podívejte se tak na analýzu značek v níže uvedeném videu: 

Evropská unie a Spojené státy prozatím soustavně a účinně omezují vstup čínských výrobců automobilů na západní trhy. Jak však vyplývá z analýzy provedené společností carwow, ani ty největší korporace se zavedenou pozicí nemohou usnout na vavřínech. Aby si jejich vozy udržely konkurenceschopnost, musí je neustále inovovat. Můžete to vidět například v současné době, kdy spousta výrobců automobilů se spalovacími motory čelí novým výzvám v oblasti elektroniky.

Zdroj: CarWow

Diskuze Vstoupit do diskuze
99 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články