Antikolizní systémy nefungují u zvířat. ADAC to potvrzuje

                   

Antikolizní systémy v našich autech mají pomáhat odvrátit riziko nehody. Všichni tak nějak víme, že se dokážou aktivovat, pokud detekují stojící auto, jinou překážku, ale třeba i chodce, nebo také cyklistu. Ale jak je to se zvířaty, o která v našich lesích není nouze? Tady už jejich funkce není tak dokonalá.

ADAC se rozhodl pro kontrolu

Německý autoklub ADAC se rozhodl, že provede několik testů, které mají za cíl zjistit jednoduchou věc. Zda antikolizní systémy a další prvky výbavy v autě fungují dobře jenom v případě pevných překážek a lidí, nebo zda fungují dobře i v případě, kdy se na vozovce objeví zvěř. V tomto případě byl zvolen kanec. Nebylo samozřejmě nutné jezdit po lese, jelikož vše se odehrálo na testovací dráze, s jeho maketou.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Experiment byl poměrně rozsáhlý, jelikož pro tyto účely bylo vytvořeno hned několik maket kanců v různých velikostech. A napodobovány byly reálné situace, které z lesa velmi dobře známe. Z ničeho nic se může ze tmy vynořit divočák, který se rozhodne silnici přejít. A na nás je rychle zareagovat. Nebo nám snad pomohou antikolizní systémy?

Použity byly dva vozy

Autoklub ADAC se pro svůj test rozhodl použít dvojici vozidel. Jedním z nich byl Volkswagen T-Cross a druhým vozem byl Mitsubishi Eclipse Cross. Obě dvě auta jsou protikolizními systémy vybaveny a tak se začalo testovat, zda vozy zvládnou včas varovat a zastavit, nebo nikoliv. A jaký je výsledek?

Výsledky nejsou uspokojivé

Jak ukazují výsledky testu německého autoklubu ADAC, výsledky nejsou v tomto případě nijak uspokojivé. Auto na případnou překážku v podobě divočáka začne reagovat pozdě, což samozřejmě znamená, že je náraz nevyhnutelný. Spoléhat jenom na samotné auto tak není úplně vhodná cesta.

Proč nefungují?

Důvodů, proč antikolizní systémy v tomto případě nefungují tak jak očekáváme, může být celá řada. Primárně je to proto, že jsou navrženy na detekci chodců a cyklistů, nikoliv zvířat. Dalším důvodem může být i to, že velikost překážky – tedy v tomto případě kance byla natolik nízká, že ji systém nevyhodnotil jako riziko.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Test samozřejmě proběhl pouze se dvěma vozy, spíše jako ukázka toho, že systémy nemusí vždy fungovat tak, jak očekáváme. Pamatujte, že vše má často v rukou samotná elektronika vozu a záleží na celé řadě různých faktorů, jak auto problém vyhodnotí.

Diskuze Vstoupit do diskuze
102 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články