V Kyjevě našli vzácný Aston Martin: 19 let byl podivně zaparkovaný a dokonce odemčený, pak od místních zjistili pravdu

Možná se vám také stalo, že jste nemohli najít svoje auto zaparkované v podzemním parkovišti. Abyste ale hledali 19 let už tak běžné není.

i Zdroj fotografie: S vědomím Roma Urraco
i Zdroj fotografie: S vědomím Roma Urraco
i Zdroj fotografie: S vědomím Roma Urraco
i Zdroj fotografie: S vědomím Roma Urraco
i Zdroj fotografie: S vědomím Roma Urraco
i Zdroj fotografie: S vědomím Roma Urraco
i Zdroj fotografie: S vědomím Roma Urraco
i Zdroj fotografie: S vědomím Roma Urraco
i Zdroj fotografie: S vědomím Roma Urraco
i Michal Sztolár
i Michal Sztolár
i Michal Sztolár
i Michal Sztolár
Dalších 9 fotografií
Dalších 9 fotografií
                   

Komu z nás se to nestalo. V rychlosti zaparkujeme auto na první volné místo v podzemním parkovišti, ani se nerozhlédneme a už pádíme za nákupy, abychom vše stihnuli. Za dvě hodiny, ověšeni taškami a dalšími pokyny od manželky, co všechno jsme ještě nestihli koupit zjistíme, že vlastně nevíme, kde jsme auto zanechali. V tom horším případě si nevybavíme ani patro. A následuje hledání, které se může protáhnout klidně na hodiny. Ale 19 let?

DB7 roky čekal na majitele zaparkovaný a odemčený

Přesně tak dlouho v Kyjevě stál zaparkovaný a odemčený Aston Martin DB7, než si jej všiml tamní blogger a zdokumentoval jej. Dokážeme si představit, že někdo zapomene, kde auto nechal. OK, dokážeme si i představit, že někdo musel někam náhle odjet, a auto zkrátka nechal tam, kde jej naposledy zaparkoval. Co si ale neumíme představit je to, že mezi „bodem nula“ a nálezem auta uplyne 19 let. Podle dohledaných záznamů tam totiž Aston stojí od roku 2003! Mezi místními obyvateli kolují legendy, že patřil bývalému oligarchovi.

iZdroj fotografie: S vědomím Roma Urraco

A zrovna Aston Martin DB7 není pro Ukrajinu typické auto. Jak ukazují statistiky tamního ministerstva dopravy, byla v roce 2020 stále nejčastější značkou v registracích automobilů na Ukrajině s převahou Lada, podobně asi jako u nás Škoda. Jen s tím rozdílem, že u nás jsou nejstaršími modely Škody na silnicích první generace Octavie a Fabie, což už jsou v zásadě moderní auta, na Ukrajině jsou to ale stále ještě modely Lady z dob tuhého socialismu.

Na Ukrajině stále vede klasika

Tedy třeba klasická Lada 2107, mající stále původ ve Fiatu 124 ze šedesátých let. Minulého století. To už tedy nějaký věk bude. Následovaná „modernějšími“ deriváty původní Lady 2108, tedy Samary neboli Sputniku. Jeden takový vidíme i na našich fotografiích, zimní fotka je ještě z Ukrajiny, letní z Čech. Na tomto Sputniku k nám přijela rodina z Ukrajiny a urazila přitom strastiplných 2500 kilometrů. Chystáme o ní samostatný článek i s exkluzivním videem.

iZdroj fotografie: Michal Sztolár

Vedle těchto výdobytků socialistického ruského inženýrství je tedy dvanáctiválcový Aston Martin s ručně sestaveným motorem něco jako kosmická loď Enterprise vedle popelářského vozu na podvozku Škody RTO 706. Jak je ale patrné z fotografií, pořízených blogerem Roma Urraco, Aston je v nečekaně dobrém stavu, interiér je pak takřka netknutý. Absence slunce, vlhkosti a extrémních teplot udělala zřejmě svoje. Není nám sice jasné, jak mohl takový skvost z Británie po dobu 19 let někoho nelákat, ale třeba mají garáže dobrou skvělou vrátnici. Neprojde ani myš. Ani Aston.

DB7 a první šestilitrová V12 pod kapotou

DB7 je pak prvním modelem Aston Martinu, jenž má pod kapotou šestilitrový dvanáctiválec, vyvíjený mimo jiné s ohledem na optimální průběh točivého momentu. O čemž svědčí 85% z nejvyšší hodnoty 542 Nm, dostupných již v 1500 ot/min. Výkon je pak velmi slušných 309 kW při 6000 ot/min. A byť se mi design Iana Calluma (mj. DB7 i DB9) téměř bez výhrad vždy líbil, asi by mi (za ty peníze) trochu vadily přepínače ze středového panelu, použité od Fordu Ka po Mondeo. A Aston Martin. Šetření non plus ultra. Ale jinak palec nahoru za to, že Aston takovou dobu čekal a zůstal u toho v tak dobrém stavu!

Galerie

Dalších 9 fotografií
Dalších 9 fotografií

Co myslíte, že se s tehdejším oligarchou mohlo stát?

Zdroj: Roma Urraco
Diskuze Vstoupit do diskuze
132 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články