Jízda městem je často noční můrou. Jak kvůli zácpám, tak kvůli mnoha semaforům. Novinka od Audi má tento problém vyřešit a pomoci řidičům v tom, aby městem projeli nejenom podstatně rychleji, ale také levněji. To by mohlo výrazně zefektivnit dopravu ve velkých městech.

Optimální zelená vlna

Co je to zelená vlna, pokud mluvíme o průjezdu městem? Jedná se o stav, kdy dokážeme při průjezdu semafory na každém chytit zelenou. Pokud jsou správně sladěny, mělo by stačit dodržovat předepsanou rychlost a zelená vlna je naše. Realitou ale je, že ne každý semafor je správně sladěný s předchozím, a ne vždy jsme na silnicích sami. To může znamenat, že při příjezdu k dalšímu semaforu už svítí červená. A tento problém se Audi rozhodlo vyřešit.

Novinka s názvem Audi Ampelinformation

Unikátní systém nese název Audi Ampelinformation a je založen na jednoduché věci. Dokáže komunikovat se semafory, a tak ví, jak dlouho ještě bude zelená svítit. Díky tomu dokáže vzhledem k poloze vozu spočítat optimální rychlost k tomu, aby bylo možné i na dalším semaforu chytit zelenou. Auto tak svému řidiči ukáže, jak rychle má jet, aby i další semafor projel na zelenou. Kromě toho systém ukáže i to, jak dlouho budeme na červené stát a kdy se opět rozsvítí zelená. Negativem je zatím to, že vše funguje pouze v Ingolstadtu a Düsseldorfu.

Rychlejší průjezd a úspora paliva




Tento systém by měl přinést hned dva klady. Tím prvním je především rychlejší průjezd městem, jelikož zelená vlna dokáže pomoci uspořit i mnoho minut. Druhým kladem je i úspora paliva. Pokud je jízda plynulá a nedochází k zastavování a následně k rozjezdům, lze jezdit za podstatně méně paliva. I k tomuto může novinka Audi, která je však zatím funkční jenom ve dvou městech, přispět. Pokud se osvědčí, jistě se bude množství měst rozšiřovat na další, a to nejenom v Německu.