Mnoho u nás kradených aut míří rovnou přes severní hranici

V roce 2022 bylo v Polsku odcizeno celkem 6 157 vozidel, což představuje pokles o 13 % oproti předchozímu roku. Důvodem, proč mluvíme o Polsku, je to, že jde o spojené nádoby. Polští zloději velmi často jezdí krást aut k nám do Čech. Takže žebříček polských šlágrů mírně koresponduje s tím, co se krade u nás. A co se kradlo v minulých letech, bude se krást i v novém roce. Výjimka tady ale je.

Samar Automotive Market Research Institute nedávno zveřejnil zprávu, která popsala, které automobily jsou v Polsku nejčastěji kradeny. Nejohroženější značkou je tam Toyota, s celkem 781 odcizenými vozy. Na druhém místě se umístilo Audi s 532 odcizenými auty a třetí příčku obsadil Volkswagen s 415 krádežemi. BMW, které bylo dříve oblíbené mezi zloději, se překvapivě „propadlo“ na čtvrté místo s 392 odcizenými vozy.

Jak stará auta tam nejvíce kradou? Do pěti let stáří. Zloději nejčastěji kradli vozy vyrobené v roce 2019. Bylo to celkem 842 kusů. Další oblíbené roky byly 2018 s 776 a 2017 s 735 odcizenými vozy. Na sedmém místě se umístil modelový rok 2021 s 340 krádežemi. Nejoblíbenějším vozem v roce 2022 se stal terénní vůz Hyundai Tucson s 192 odcizenými vozy. Statistiky za rok 2023 ještě nejsou k dispozici, ale dá se předpokládat podobný trend.

Praha je ráj zlodějů aut, zmizí jich zde asi třetina z ukradených

Jak je tomu u nás? Asi podle očekávání, nejkradenější je u nás značka Škoda. Každý rok je ukradeno asi 2 000 škodovek. Nejčastěji je to Octavia, pak Fabia, Felicia a Superb. Na druhém místě je Volkswagen, a to přesto, že není na druhém místě prodejnosti. Druhou nejprodávanější značkou v České republice je Hyundai. Ale auta této značka nejsou tak kradená. Ročně se u nás ztratí asi 430 Volkswagenů.

Třetí příčku drží Ford a o další pozice se pak dělí Mercedes, BMW a Audi. Máme k dispozici i údaje, které odhalují, kde se u nás kradou auta nejvíce. Nejvíce ze všech ukradených automobilů připadá na Prahu s 26 %, Středočeský kraj je pak dalších 14 %. Jakkoli například Ústecký kraj by se mohl zdát díky povaze obyvatelstva rizikový, nejhůře na tom je právě hlavní město.

"/> Jaká auta zloději kradou nejčastěji. V roce 2024 budou okradeni nejvíce řidiči, kteří vlastní tyto modely a značky - AutoŽivě.cz

Jaká auta zloději kradou nejčastěji. V roce 2024 budou okradeni nejvíce řidiči, kteří vlastní tyto modely a značky

i

Existují automobilové značky, které se téměř nekradou. A naopak jsou tady modely výrobců, které jsou typickým objektem zájmu kriminálních živlů. Všechno má svůj rub a líc – tak volný pohyb po evropském prostoru je sice příjemný, pokud člověk cestuje. Ale také usnadňuje život mezinárodním gangům zaměřeným na krádeže aut. Dobrou zprávou je, že počet krádeží automobilů v Polsku klesá.

Mnoho u nás kradených aut míří rovnou přes severní hranici

V roce 2022 bylo v Polsku odcizeno celkem 6 157 vozidel, což představuje pokles o 13 % oproti předchozímu roku. Důvodem, proč mluvíme o Polsku, je to, že jde o spojené nádoby. Polští zloději velmi často jezdí krást aut k nám do Čech. Takže žebříček polských šlágrů mírně koresponduje s tím, co se krade u nás. A co se kradlo v minulých letech, bude se krást i v novém roce. Výjimka tady ale je.

Samar Automotive Market Research Institute nedávno zveřejnil zprávu, která popsala, které automobily jsou v Polsku nejčastěji kradeny. Nejohroženější značkou je tam Toyota, s celkem 781 odcizenými vozy. Na druhém místě se umístilo Audi s 532 odcizenými auty a třetí příčku obsadil Volkswagen s 415 krádežemi. BMW, které bylo dříve oblíbené mezi zloději, se překvapivě „propadlo“ na čtvrté místo s 392 odcizenými vozy.

Jak stará auta tam nejvíce kradou? Do pěti let stáří. Zloději nejčastěji kradli vozy vyrobené v roce 2019. Bylo to celkem 842 kusů. Další oblíbené roky byly 2018 s 776 a 2017 s 735 odcizenými vozy. Na sedmém místě se umístil modelový rok 2021 s 340 krádežemi. Nejoblíbenějším vozem v roce 2022 se stal terénní vůz Hyundai Tucson s 192 odcizenými vozy. Statistiky za rok 2023 ještě nejsou k dispozici, ale dá se předpokládat podobný trend.

Praha je ráj zlodějů aut, zmizí jich zde asi třetina z ukradených

Jak je tomu u nás? Asi podle očekávání, nejkradenější je u nás značka Škoda. Každý rok je ukradeno asi 2 000 škodovek. Nejčastěji je to Octavia, pak Fabia, Felicia a Superb. Na druhém místě je Volkswagen, a to přesto, že není na druhém místě prodejnosti. Druhou nejprodávanější značkou v České republice je Hyundai. Ale auta této značka nejsou tak kradená. Ročně se u nás ztratí asi 430 Volkswagenů.

Třetí příčku drží Ford a o další pozice se pak dělí Mercedes, BMW a Audi. Máme k dispozici i údaje, které odhalují, kde se u nás kradou auta nejvíce. Nejvíce ze všech ukradených automobilů připadá na Prahu s 26 %, Středočeský kraj je pak dalších 14 %. Jakkoli například Ústecký kraj by se mohl zdát díky povaze obyvatelstva rizikový, nejhůře na tom je právě hlavní město.

                   

Existují automobilové značky, které se téměř nekradou. A naopak jsou tady modely výrobců, které jsou typickým objektem zájmu kriminálních živlů. Všechno má svůj rub a líc – tak volný pohyb po evropském prostoru je sice příjemný, pokud člověk cestuje. Ale také usnadňuje život mezinárodním gangům zaměřeným na krádeže aut. Dobrou zprávou je, že počet krádeží automobilů v Polsku klesá.

Mnoho u nás kradených aut míří rovnou přes severní hranici

V roce 2022 bylo v Polsku odcizeno celkem 6 157 vozidel, což představuje pokles o 13 % oproti předchozímu roku. Důvodem, proč mluvíme o Polsku, je to, že jde o spojené nádoby. Polští zloději velmi často jezdí krást aut k nám do Čech. Takže žebříček polských šlágrů mírně koresponduje s tím, co se krade u nás. A co se kradlo v minulých letech, bude se krást i v novém roce. Výjimka tady ale je.

Přihlaste se k našemu newsletteru a mimo jiné získáte možnost účastnit se soutěže a mít přehled o dalších nabídkách našich partnerů. Soutěž je pouze pro aktivní odběratele novinek.

iZdroj fotografie: mobile.de

Samar Automotive Market Research Institute nedávno zveřejnil zprávu, která popsala, které automobily jsou v Polsku nejčastěji kradeny. Nejohroženější značkou je tam Toyota, s celkem 781 odcizenými vozy. Na druhém místě se umístilo Audi s 532 odcizenými auty a třetí příčku obsadil Volkswagen s 415 krádežemi. BMW, které bylo dříve oblíbené mezi zloději, se překvapivě „propadlo“ na čtvrté místo s 392 odcizenými vozy.

Dvě hodiny a bylo po autě. Organizovaná dvojce zlodějů vykostila Toyotu, v zapadlém lese z ní zbyly jen koberečky a bordel

Jak stará auta tam nejvíce kradou? Do pěti let stáří. Zloději nejčastěji kradli vozy vyrobené v roce 2019. Bylo to celkem 842 kusů. Další oblíbené roky byly 2018 s 776 a 2017 s 735 odcizenými vozy. Na sedmém místě se umístil modelový rok 2021 s 340 krádežemi. Nejoblíbenějším vozem v roce 2022 se stal terénní vůz Hyundai Tucson s 192 odcizenými vozy. Statistiky za rok 2023 ještě nejsou k dispozici, ale dá se předpokládat podobný trend.

Praha je ráj zlodějů aut, zmizí jich zde asi třetina z ukradených

Jak je tomu u nás? Asi podle očekávání, nejkradenější je u nás značka Škoda. Každý rok je ukradeno asi 2 000 škodovek. Nejčastěji je to Octavia, pak Fabia, Felicia a Superb. Na druhém místě je Volkswagen, a to přesto, že není na druhém místě prodejnosti. Druhou nejprodávanější značkou v České republice je Hyundai. Ale auta této značka nejsou tak kradená. Ročně se u nás ztratí asi 430 Volkswagenů.

iZdroj fotografie: S vědomím Autohaus Stahl

Třetí příčku drží Ford a o další pozice se pak dělí Mercedes, BMW a Audi. Máme k dispozici i údaje, které odhalují, kde se u nás kradou auta nejvíce. Nejvíce ze všech ukradených automobilů připadá na Prahu s 26 %, Středočeský kraj je pak dalších 14 %. Jakkoli například Ústecký kraj by se mohl zdát díky povaze obyvatelstva rizikový, nejhůře na tom je právě hlavní město.

Ukradli vám někdy auto?

Zdroj: Policie
Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články