Auto při zrychlení škubne. Mechanici přišli s řadou důvodů

                   

Také se vám stalo, že vaše auto začalo při zrychlování podivně škubat a zvláště cukat? Pokud ano, patrně s ním nebude něco v pořádku. Nemáme nyní na mysli ono klasické škubnutí při podřazení a sešlápnutí plynu, ale máme na mysli nežádoucí cukání. Co to může způsobovat? Podle mechaniků je na vině řada věcí.

Špatné vstřiky

Jedním z hlavních problémů jsou špatné vstřiky paliva. Buď jsou špinavé a zanesené, nebo prostě jenom špatně fungují. Je jasné, že v tomto případě se neobejdete bez jejich výměny. Buď za nové, nebo repasované.

Katalyzátor

I ten může být hlavním původcem mnohých problémů při akceleraci. Pokud katalyzátor nefunguje, jak má, ovlivňuje to množství výfukových plynů, které jím procházejí. A to má za následek právě problémy, jako je trhání, nebo i pomalejší reakce.

Váha vzduchu

I tento prvek ve voze může fungovat vadně a potom způsobovat problémy při akceleraci. Tato drobnost je totiž velmi důležitá, jelikož podle množství vzduchu dává pokyn k tomu, kolik je třeba použít paliva. To může být vlivem špatné funkčnosti dávkováno špatně a tak dochází ke zmíněným problémům.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

Zapalovací svíčky

Pokud jde o ně, je to dobrá zpráva, jelikož jejich výměna je levná a nenáročná. Pokud nefungují správně, tak se nemusí objevit jiskra, která je potřebná k tomu, aby se palivo ve válci zapálilo. Někdy stačí svíčky dokonce jenom vyčistit a opět slouží tak, jak je potřeba a auto jezdí dle očekávání.

Palivové čerpadlo

I to může způsobovat problémy daného rázu. Důvody jsou celkem jednoduché, jelikož čerpadlo není schopno dodat motoru tolik paliva, kolik potřebuje. A tak vznikají dané problémové situace. Někdy nemusí být na vině přímo samotné čerpadlo, ale jenom ucpaný filtr, skrz které prochází méně paliva, než by bylo třeba.

Vzduchový filtr

Mnoho lidí jeho výměnu zanedbává a podle mechaniků si neuvědomují, že je to pochopitelně problém. Motor potřebuje nejenom palivo, ale i správný poměr vzduchu. Pokud je vlivem vzduchového filtru jeho množství menší a špatné, může to způsobovat nepříjemné cukání a škubání během jízdy.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

Nadměrná kondenzace

Mnohdy může být problém i s nadměrnou kondenzací vlhkosti. K tomu přidejme to, že je motor studený. Po několika kilometrech by dané problémy měly odeznít. Je běžné, že k tomuto dochází jenom v určitých dnech, v závislosti na teplotách a vlhkosti vzduchu.

Kabel akcelerátoru

Ano, i ten může být u některých vozů důvodem, proč dochází k cukání při akceleraci. Pokud je daný kabel opotřebovaný, nedochází k takovým reakcím, jaké očekáváme a následně dojde k problémům. Jeho výměna by měla pomoci vše vyřešit.

Diskuze Vstoupit do diskuze
142 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články
ArmádníZpravodaj.cz
ArmádníZpravodaj.cz
Video: ruský tank neměl šanci, zničil ho improvizovaný protitankový létající „granátomet“ za pár korun. O náhodu nešlo, byl přesný
Události247.cz
Události247.cz
Strach z útoků: Menšiny se bojí o své životy. Vládu to ale nezajímá
VědaŽivě.cz
VědaŽivě.cz
Vrátíte se do chladného bytu a zapnete radiátor na 5? To je chyba. Je lepší pustit ho na střední stupeň a vyčkat
adbz.cz
adbz.cz
Moje tchyně dávala do mikrovlnky ponožky. Nechápala jsem to až do té doby, než mi vysvětlila, že se tak zahřívá