Automobilky lžou u parametrů velikostí kufru a prodávají litry, které neexistují | AutoŽivě

Automobilky lžou u parametrů velikostí kufru a prodávají litry, které neexistují

Průzkum velikosti kufru přinesl znepokojivé výsledky. Velikost kufru může být velmi důležitou informací při nákupu nového nebo ojetého automobilu, zejména pokud potřebujete auto pro přepravu rodiny, domácích zvířat, sportovních potřeb nebo nářadí. V takovém případě určitě není dobré spoléhat se na údaje o velikosti zavazadlového prostoru zveřejněné výrobci.
i Zdroj fotografie: UnSplash.com

Německá organizace ADAC se rozhodla ověřit přesnost informací poskytovaných výrobci automobilů. Zkontrolovali téměř 150 různých modelů, od městských hatchbacků přes limuzíny, karavany až po SUV a minivany, a narazili na velká překvapení. Většinou negativní. 

iZdroj fotografie: Pixabay.com
Plně naložený kufr

Mezi hlavní zjištění ADAC uvádí, že výrobci měří své zavazadelníky různými způsoby, takže již v zárodku mohou existovat rozdíly. Měření zavazadlového prostoru není standardizované, výrobci nejsou při provádění měření vázáni žádným přesným postupem, takže na měřenou velikost může mít vliv poloha posuvné lavice, poloha zadních sedadel, variabilní spodní část zavazadlového prostoru, poloha víka zavazadlového prostoru…

Při samotném měření byly do kufru umístěny pěnové kostky (norma ISO 3832) až do výšky okraje sedadla, až po spodní okraj víka zavazadlového prostoru. Pokud tam nebyl žádný kryt, byly naloženy ke spodnímu okraji okna. Obecně se našly rozdíly v datech menší u kombíků a větší u minivanů a SUV.

iZdroj fotografie: Pixabay.com
Škoda Octavia třetí generace

Dalším zjištěním je, že údaje o automobilech z levnějších segmentů bývají pravdivější. Například u značky Dacia byl skutečný objem kufru pouze o tři litry nižší, než udává výrobce.

Na druhou stranu u dražších prémiových modelů mohou být rozdíly mezi inzerovanými a skutečnými údaji obrovské. U modelu Volvo XC90 bylo naměřeno pouze 475 litrů prostoru v kufru, zatímco Švédi uvádějí údaj až 721 litrů. Ve VW Sharan naměřil ADAC pouze na 630 litrů, zatímco výrobce slibuje v propagačním materiálu až 955 litrů. Rozdíl je tedy 325 litrů, což byla zároveň největší naměřená nesrovnalost.

i

Německá organizace ADAC se rozhodla ověřit přesnost informací poskytovaných výrobci automobilů. Zkontrolovali téměř 150 různých modelů, od městských hatchbacků přes limuzíny, karavany až po SUV a minivany, a narazili na velká překvapení. Většinou negativní. 

Plně naložený kufr

Mezi hlavní zjištění ADAC uvádí, že výrobci měří své zavazadelníky různými způsoby, takže již v zárodku mohou existovat rozdíly. Měření zavazadlového prostoru není standardizované, výrobci nejsou při provádění měření vázáni žádným přesným postupem, takže na měřenou velikost může mít vliv poloha posuvné lavice, poloha zadních sedadel, variabilní spodní část zavazadlového prostoru, poloha víka zavazadlového prostoru…

Při samotném měření byly do kufru umístěny pěnové kostky (norma ISO 3832) až do výšky okraje sedadla, až po spodní okraj víka zavazadlového prostoru. Pokud tam nebyl žádný kryt, byly naloženy ke spodnímu okraji okna. Obecně se našly rozdíly v datech menší u kombíků a větší u minivanů a SUV.

Škoda Octavia třetí generace

Dalším zjištěním je, že údaje o automobilech z levnějších segmentů bývají pravdivější. Například u značky Dacia byl skutečný objem kufru pouze o tři litry nižší, než udává výrobce.

Na druhou stranu u dražších prémiových modelů mohou být rozdíly mezi inzerovanými a skutečnými údaji obrovské. U modelu Volvo XC90 bylo naměřeno pouze 475 litrů prostoru v kufru, zatímco Švédi uvádějí údaj až 721 litrů. Ve VW Sharan naměřil ADAC pouze na 630 litrů, zatímco výrobce slibuje v propagačním materiálu až 955 litrů. Rozdíl je tedy 325 litrů, což byla zároveň největší naměřená nesrovnalost.

Nesprávné označení velikosti kufru?

ADAC byl pozitivně překvapen ADAC v segmentu limuzín, který není primárně určen pro převoz nákladu. U několika modelů testeři naměřili ještě větší kufr, než jaký uvádějí výrobci.

Nesprávné označení velikosti kufru?

ADAC byl pozitivně překvapen ADAC v segmentu limuzín, který není primárně určen pro převoz nákladu. U několika modelů testeři naměřili ještě větší kufr, než jaký uvádějí výrobci.

126 lidí právě čte
Zobrazit další články
Co si myslíte o článku?
5/5 (81%) 281 hlasů
Nahlásit chybu