Ropný gigant Orlen se rozhodl pro změnu své strategie a chce se více ukázat lidem. Dotkne se to primárně Německa, ale také České republiky a Slovenska. Chystá se velký rebranding a také snaha zlepšit celkovou pozici a pověst na trhu.

Jasně viditelné logo

Součástí nové strategie má být výraznější používání loga Orlen. Mnoho lidí dost možná ani netuší, že v České republice a na Slovensku pod Orlen spadá značka Benzina, která je poměrně hojně rozšířená. Nová strategie počítá s tím, že tato lokální značka potlačí a čerpací stanice budou označeny právě klasickým logem Orlen, jako je tomu na jiných místech v Evropě. Logo tak bude jasně viditelné na budovách čerpacích stanic, na stojanech, na reklamních vlajkách – no prostě všude.

Cesta přes F1

Pokud sledujete závody Formule 1, jistě víte že i sem značka Orlen vstoupila. A to právě ve snaze zasáhnout větší publikum, aby její cesta do jednotlivých zemí byla mnohem jednodušší a značka tak nebyla až tak velkou neznámou. Pomoci jí k tomu má i tvář, v podobě závodníka, kterým je Robert Kubica. Ten se má stát klíčovou mediálně známou osobou v samotném rozšiřování značky do Německa, Slovenska a také do České republiky.

Velký polský gigant to už jednou zkusil

Značka Orlen patří mezi jednu z největších firem a také nejhodnotnějších značek na našem území. I když má Slovensko, Německo i Českou republiku na dosah, rozhodla se ukázat své logo až nyní. Zatím zde působila nepřímo a nechala pokračovat stávající brand, což by se mělo v následujícím období změnit.

Otázkou je, jak se to projeví na celkových obratech a kolik bude řidičů, kteří z jakýchkoliv důvodů nebudou chtít na čerpací stanci s logem Orlen z principu zajet, i když Benzina (kterou firma vlastní) jim nevadila. Proč to zmiňujeme? Jelikož stejný pokus o rebranding se zde uskutečnil v roce 2011 a nedávno od něho bylo podle oficiálních zpráv definitivně upuštěno.

Vyjádření společnosti

„Právě jsme zahájili maloobchodní co-brandingovou kampaň, ve které chceme zvýšit povědomí o tom, že Benzina je strategickou součástí silné, spolehlivé a úspěšné mezinárodní sítě s více než 2 800 čerpacími stanicemi v pěti zemích pod zastřešující značkou Orlen. Cílem všech činností je neustálé zvyšování kvality produktů a služeb a rozšiřování nabídky na čerpacích stanicích Benzina. Jakékoli další rozhodnutí týkající se budoucí strategie našich značek bude založeno na průzkumech trhu. V tuto chvíli žádný přesný harmonogram dalších kroků není,” řekl Pavel Kaidl tiskový mluvčí skupiny Unipetrol, jejíž je Benzina součástí.