Benzina se má změnit na Orlen. V minulosti to nevyšlo a ropný gigant zkouší druhý pokus

                   

Ropný gigant Orlen se rozhodl pro změnu své strategie a chce se více ukázat lidem. Dotkne se to primárně Německa, ale také České republiky a Slovenska. Chystá se velký rebranding a také snaha zlepšit celkovou pozici a pověst na trhu.

Jasně viditelné logo

Součástí nové strategie má být výraznější používání loga Orlen. Mnoho lidí dost možná ani netuší, že v České republice a na Slovensku pod Orlen spadá značka Benzina, která je poměrně hojně rozšířená. Nová strategie počítá s tím, že tato lokální značka potlačí a čerpací stanice budou označeny právě klasickým logem Orlen, jako je tomu na jiných místech v Evropě. Logo tak bude jasně viditelné na budovách čerpacích stanic, na stojanech, na reklamních vlajkách – no prostě všude.

Cesta přes F1

Pokud sledujete závody Formule 1, jistě víte že i sem značka Orlen vstoupila. A to právě ve snaze zasáhnout větší publikum, aby její cesta do jednotlivých zemí byla mnohem jednodušší a značka tak nebyla až tak velkou neznámou. Pomoci jí k tomu má i tvář, v podobě závodníka, kterým je Robert Kubica. Ten se má stát klíčovou mediálně známou osobou v samotném rozšiřování značky do Německa, Slovenska a také do České republiky.

Velký polský gigant to už jednou zkusil

Značka Orlen patří mezi jednu z největších firem a také nejhodnotnějších značek na našem území. I když má Slovensko, Německo i Českou republiku na dosah, rozhodla se ukázat své logo až nyní. Zatím zde působila nepřímo a nechala pokračovat stávající brand, což by se mělo v následujícím období změnit.

Otázkou je, jak se to projeví na celkových obratech a kolik bude řidičů, kteří z jakýchkoliv důvodů nebudou chtít na čerpací stanci s logem Orlen z principu zajet, i když Benzina (kterou firma vlastní) jim nevadila. Proč to zmiňujeme? Jelikož stejný pokus o rebranding se zde uskutečnil v roce 2011 a nedávno od něho bylo podle oficiálních zpráv definitivně upuštěno.

Vyjádření společnosti

„Právě jsme zahájili maloobchodní co-brandingovou kampaň, ve které chceme zvýšit povědomí o tom, že Benzina je strategickou součástí silné, spolehlivé a úspěšné mezinárodní sítě s více než 2 800 čerpacími stanicemi v pěti zemích pod zastřešující značkou Orlen. Cílem všech činností je neustálé zvyšování kvality produktů a služeb a rozšiřování nabídky na čerpacích stanicích Benzina. Jakékoli další rozhodnutí týkající se budoucí strategie našich značek bude založeno na průzkumech trhu. V tuto chvíli žádný přesný harmonogram dalších kroků není,” řekl Pavel Kaidl tiskový mluvčí skupiny Unipetrol, jejíž je Benzina součástí.

Diskuze Vstoupit do diskuze
62 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články