Prodám (ne)jetou Octavii RS. Má přes 400 koní, ztrapní Porsche a většinu života spala pod dekou. A ta cena!

Některé úpravy nebo výkonné verze původně zcela civilních aut tato posouvají do kategorie „sleeperů“. Co poté překvapí i Porsche 911 na semaforech. Tato Octavie je jedním z nich.

i Zdroj fotografie: Wiweda Autohaus
i Zdroj fotografie: Wiweda Autohaus
i Zdroj fotografie: Wiweda Autohaus
i Zdroj fotografie: Wiweda Autohaus
i Zdroj fotografie: Wiweda Autohaus
i Zdroj fotografie: Wiweda Autohaus
i Zdroj fotografie: Wiweda Autohaus
i Zdroj fotografie: Wiweda Autohaus
i Zdroj fotografie: Wiweda Autohaus
i Zdroj fotografie: Wiweda Autohaus
i Zdroj fotografie: Wiweda Autohaus
Dalších 7 fotografií
Dalších 7 fotografií
                   

Říká se jim sleepers. Spáči. Zkrátka auta, která na první, druhou ani žádnou jinou dobrou nepřiznávají potenciál, který v nich dříme. Příklad? Subaru Forester XT, téměř každá Alpina nebo třeba Volvo 850 R s přeplňovaným pětiválcem. A Mondeo s tím stejným motorem, pochopitelně. A „naše“ Octavia RS, pokud se vyhnete všem zkrášlujícím a image zvyšujícím prvkům. A nezvolíte TDI. Zkrátka Octavia jako každá jiná. Tahle bílá na to také nevypadá, ale 300 km/h není nereálná rychlost. Pojďme se na ni podívat společně.

Fantastická kombinace ceny, výkonu a nájezdu

A rovnou dodám, že kombinace ceny, nájezdu, celkového stavu a již zmíněného výkonu jsou (a tuším nejenom pro mne) natolik silným lákadlem, že v podstatě nechápu, jak je možné, že inzerát na ni je stále aktivní. Je. Pokud tedy chcete bílou, nenápadnou Octavii, schopnou odvézt vaši tchyni i s lednicí a kocourem rychlostí 85 km/h na chalupu a cestou zpět se místy královsky bavit neskutečným zrychlením (nelegální rychlosti jen na Autobahnu, nezapomeňte), mohla by tohle být přesně ta pravá pro vás.

Nejlepší Škoda všech dob je na prodej za půlku ceny. Inspiraci z ní přitom čerpá i nová Octavia 2024

Jak uvádí prodejce, vůz je po prvním majiteli, který si většinu úprav prováděl sám. Jde o Octavii RS 245 třetí generace po faceliftu. A má takovou sílu, že když uvidíte Porsche 911 ve zpětném zrcátku na semaforech, můžete si být jisti, že o pár set metrů dál budete stát pořád před německým Überautem. Úpravy jsou dle popisu poměrně rozsáhlé, s těmito parametry také pochopitelně nemůže jít o garážový chiptuning ve slevové akci na internetu. Ten vám opravdu 307 kW neboli 417 koní nezajistí.

Poladit 2.0 TSI od VW není nakonec tak složité

Motor 2.0 TSI tak dostal řadu nových komponentů, od přepracovaného sacího potrubí přes výkonnější mezichladič až po zbytek výfukového systému. Má také sportovní podvozek s lehčími koly a extra přilnavými pneumatikami. A pochopitelně nový je také celý motormanagement. Možná to je i celkem zajímavý důkaz, jak snadné je „poladit“ oblíbený 2.0 TSI Volkswagenu. Nejen tedy šílené úpravy přeplňovaných GT-R nebo Skylinů od Nissanu, ale vcelku civilní dvoulitr od VW. Zajímavé.

iZdroj fotografie: Wiweda Autohaus

Výsledkem je vůz o výkonu 417 koní, který podle prodejce bez problémů dosáhne na maximálních 300 km/h. V Německu na dálnici to musí být jistě zajímavé. Omezením bude zřejmě pohon předních kol, ale na suchém povrchu by neměl být problém. Auto má najeto pouhých 36 700 kilometrů, při tak nízkém nájezdu kilometrů se dá očekávat stále perfektní stav vozu i se všemi úpravami. A to hlavní: je k mání v přepočtu za necelých 700 tisíc korun. Podobně, jako základní 1,5 TSI Octavia čtvrté generace.

Volba je jen na vás. Uvažovat o Octavii, myslím, že by to za výlet do Německa stálo. Co říkáte, nezkusíte jednu z nejrychlejších Octavií, navíc nečekaně dostupnou? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!

Galerie

Dalších 7 fotografií
Dalších 7 fotografií

Nechali byste se zlákat na „sleeper Octavii“?

Zdroj: Mobile.de
Diskuze Vstoupit do diskuze
68 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články