BMW představilo nový model „M“. Tak brutální stroj už roky neudělalo, navždy se zapíše do kroniky legend

Když se slaví 50. narozeniny, bývá to většinou sláva. Když slaví 50 let BMW Motorsport, postaví speciální edici svého motocyklu. To nejlepší „M“ na dvou kolech je tu.

i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
Dalších 26 fotografií
Dalších 26 fotografií
                   

Symbol „M“ a modro-fialovo-červená trikolora na vozech BMW nepotřebuje pro drtivou většinu automobilových nadšenců jakéhokoli komentáře. Prostě to nejlepší, co je možné v „BMW vesmíru“ najít. Příznivci Alpiny se mnou možná nebudou souhlasit, ale pravdou je, že „emka“ a Alpiny se většinou vzácně doplňují. Co mají jedni, nemají druzí a naopak. V čem mají ale vozy se znáčkem M na volantu drtivý náskok, je automobilový sport. Jinými slovy: BMW Motorsport.

Sbírka legend s „M“ ve znaku

Stačí se podívat do naší speciální „M-galerie“ v tomto článku a vzpomenout si třeba na „první emko“, nadčasovou M1, jež posbírala nespočet úspěchů na okruzích. O legendární BMW M3 E30 se snad nemá cenu ani zmiňovat. Zakladatel rodu a tradice, na níž pak navazovaly neméně úspěšné M3 E36/46/90 a další, spolu s řadou M5 od E28 až po poslední F90 a další modely. Vždy na čtyřech kolech, přesto, že BMW Motorrad je nedílnou a velmi úspěšnou součástí značky.

iZdroj fotografie: BMW

Změna přišla v roce 2020, kdy byla stažena pomyslná plachta z motocyklového „emka“ M 1000 RR. A jak jinak, než v bílé barvě doplněné o klasickou trikoloru divize M. A stalo se, co se muselo stát. Objednávky zbořily střechu, technicky dokonalý a v ikonickém designu vyvedený motocykl nemohl stihnout neúspěch, zejména pokud nosí logo se symbolickým znázorněním roztočené vrtule. A to ani tehdy, když má ve vlastní stáji konkurenci více než kvalitní. Nebo možná právě proto.

iZdroj fotografie: BMW

Uvnitř motocyklu tepe řadový čtyřválec o výkonu 212 koní a točivém momentu 113Nm. To na první pohled nejsou nijak omračující hodnoty, nicméně suchá hmotnost je pouhých 170 kg a plně natankovaný motocykl dosahuje k 192 kg. Tak trochu CSL verze na dvou kolech. S „maximálkou“ 315 km/h. Karbonová kola, odfrézované detaily a důsledná úspora hmotnosti u každé součásti vede nejen k působivým naměřeným hodnotám, ale i větší obratnosti a snazší manipulaci na trati. Ideální.

Jubilant s nejlepším rodokmenem

Nicméně, čas letí a od představení už uplynuly dva roky. V roce 2022 slaví divize BMW Motorsport 50 let od založení a dá se tedy očekávat, že přijdou i „jubilejní“ modely. A speciální, jednostopé jubilejní „emko“ je právě tady. Jmenuje se M RR 50 Years M a bude k dispozici pouze v roce 2022. Ještě víc ultimátní, ještě větší využití uhlíkových vláken, ještě lehčí kyvná vidlice a další komponenty. 50 na boku a vyvedená v „jedovaté žluté“ Sao Paulo, stejné, jakou nosí i nejnovější M4. Ikona k ikoně sedá? Vypadá to tak.

iZdroj fotografie: BMW

Čili pokud vám je kolem 50 a začínáte pociťovat krizi středního věku, tohle by mohlo být řešení. Zapomeňte na milenky mladší o dvacet let, nebo naopak na starší vína nebo jiné nápoje. Svůj k svému. Čistému vždy čisté. Za práci odměna. Tyto a podobné slogany si můžete opakovat, když si na svoji případnou, více či méně projevovanou krizi středního věku aplikujete „meducínu“ s podobnou číslovkou, jakou vám připomíná rodina a kolegové. Můžeme vám garantovat jedno: za řidítky tohoto „dvoukolového emka“ na něco jako střední věk zapomenete. Na krizi pak úplně. Tohle je sen a cesta k intenzivním, čistým zážitkům.

Galerie

Dalších 26 fotografií
Dalších 26 fotografií

Jak se vám líbí jubilejní dvoukolové „emko“?

Diskuze Vstoupit do diskuze
89 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články