BMW odhaluje nový vzhled přední masky. Zapomeňte na bobří zuby, tohle rozdýchá jen úzká skupina řidičů

Co je malé, to je milé. BMW tradiční koncept nepovažuje za aktuální a nabízí vzhled přední části auta, který nepřehlédne nikdo.

i Zdroj fotografie: BMW
                   

Pokud je pro příznivce, ale i odpůrce značky BMW něco vzhledově zásadního, je to design přední masky. Takzvané ledvinky utvářejí vizáž automobilů bavorské značky už dlouhé dekády let a patří mezi signifikantní atributy, mezi jasné rozpoznávací znaky. Pokud dojde k tomu, že vzhled či tvar ledvinek nenavazuje na předchozí modelové řady, je výrazně odlišný, není to pro přízníce automobilky v pořádku.

Decentní, nenápadný, mírný. Tak vzhled popsat určitě nejde!

Stačí si vzpomenout na to, jaká byla reakce na přední ledvinky například u posledního BMW M3. Výraz „bobří zuby“ patřil mezi ty mírnější. Snad poprvé v historii se pak stalo, že by tuning auta byl mírnější než originál. Jeden z úpravců začal nabízet karosářský kit, který předek auta „uvedl na pravou míru“. Teď jsou tady od BMW další novinky z oblasti designu přední části auta, uvidíme, jaké budou reakce veřejnosti.

iZdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě

BMW představilo design nové masky chladiče, která bude součástí konceptu Vision Neue Klasse. Koncept, který se víc a víc začne prezentovat veřejnosti, bude ve finále prvním BMW postaveným na nové elektrické architektuře. Je zřejmé, že právě tento designový směr bude určovat budoucí vzhled vozů značky. Krátké video prezentovalo novou masku chladiče, kterou tvoří dvě „ledvinky“ s bílými prvky. Ty připomínají lamely tradiční mříže.

Mřížka se samostatnými pruty už ne. To je kreslený displej?

Nová maska chladiče má hladké přechody světla, které mají navozovat dojem z dýchání. Což prý přidává vozidlu dynamiku a moderní vzhled. Obrys masky má hranatý tvar, který nám připomíná designový směr konceptu Vision Dee, který BMW představilo na veletrhu CES v Las Vegas. Tento koncept sloužil k předvedení nejnovějších technologií. V samém středu masky chladiče je vidět logo značky. Vypadá jako vyražené do karoserie, s 3D efektem.

Šéf designu BMW prozradil, proč mají vozy stále větší přední ledvinky

Plastičnost vytváří dojem, že je nedílnou součástí kapoty samotné. Tento design má za úkol přilákat pozornost a dodat vozu jedinečný vzhled. Do jaké míry jde o marketingové řeči nebo fakt, záleží asi na subjektivním posouzení každého pozorovatele. Už dříve BMW ukázalo rozostřený obrázek zadních světel s podobnými světelnými prvky. Vedení společnosti BMW uvedlo, že tento koncept bude velmi blízký sériovým vozům, které budou postaveny na platformě Neue Klasse.

Do jakých aut se prvek dostane? Kdo hádal elektrická, uhádl

V plánu je vytvořit šest elektromobilů s odstupem dvou let. Prvním z nich bude sedan, následovaný kompaktním crossoverem. Nová elektrická architektura umožňuje použití elektromotorů o výkonu až 1 314 koní a baterií s kapacitou 75 až 150 kilowatthodin. Tyto baterie patří do generace Gen6 a jsou o 50 % levnější než starší baterie podobné kapacity. Taktéž nabízejí o 30 % větší dojezd. Interiér vozu bude jednoduchý, s tenkou obrazovkou umístěnou v horní části předního panelu, která zobrazí nejdůležitější informace.

Jak moc se bude novinka lišit od bavoráků tak, jak je známe historicky, ukáže až skutečný produkční kus. Nebo prototyp odhalený jako finální verze před zahájením výroby. Očekávat automobil, který by vzal za srdce nadšence řadových benzínových motorů a tradičního konceptu značky, asi už nelze. Krok k futuristické budoucnosti značky je zjevný. Jestli půjde o budoucnost úspěšnou, odhalí zájem lidí a prodejní čísla.

Tak jako tak, s novou maskou chladiče a novou elektrickou architekturou chce podle všeho BMW stále více posilovat svou pozici na trhu elektromobilů. Správnost rozhodnutí ukáže čas. V tuto chvíli se dá říct asi jen to, že jde o velmi moderní design, který se bude líbit skupině nadšenců do futuristického stylu. Konzervativní část publika bude podle odhadů spíše zaskočena.

Líbí se vám nový styl BMW?

Zdroj: BMW
Diskuze Vstoupit do diskuze
63 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články