Nové vlajkové SUV BMW X7 – někteří jásají, jiní kritizují, že je auto krokem zpět

                   

Předností je nekonečný prostor a hranaté provedení kombinující poslední trendy. O zážitek z jízdy se postarají moderní technologie včetně dotykových obrazovek, všestranný volant a netradičně řešená střecha. A stejně jako BMW 740e, se zařadilo toto nové SUV pod sub-značku iPerformance.

Dostalo BMW X7 SUV novodobý design, nebo se vrátilo o krok zpět?

Společnost BMW tentokrát vsadila na nekonečný prostor v poněkud netradičním obalu. Ačkoliv totiž nabírají SUV poslední roky spíše zakulacený tvar, BMW X7 SUV dostal hranaté tělo s typickou maskou BMW na předku. Podobný design měly vozy značky GMC, oblíbené především ve Spojených státech amerických. V tomto případě je to ale trochu přešlap, protože celkový design nesklízí moc úspěchu. Možná ale překvapí vnitřním prostorem…

Luxusní interiér BMW X7 SUV umocňuje skleněná střecha

Velikost vnitřního prostoru umocňuje prosklená střecha, kterou do vozu vstupuje mnohem více světla, a BMW X7 SUV tak působí neuvěřitelně vzdušně a prostorně. Z moderních technologií nechybí dotykový ovládací panel nebo volant s několika funkcemi. Sedadla jsou potažena prodyšnou kůží v bílé barvě, která v kombinaci s černými prvky interiéru dodává autu luxus, a působí až futuristicky. Pro cestující vzadu jsou k dispozici dotykové obrazovky na zádi předních sedadel, stejně jako panel k ovládání sedadel.

BMW X7 SUV je určeno až pro sedm cestujících, a místo so určitě najde u velkých rodin. Menším nedostatkem je absence dotykových obrazovek pro cestující na zadních sedačkách. Podobné SUV plánuje příští rok odhalit také automobilka Rolls Royce – v jejím podání se bude jednoznačně jednat o luxusní jachtu se čtyřmi koly.

Výkonem BMW X7 SUV nešetřilo

Výrobce dává zákazníkům na výběr ze tří šestiválcových motorů s objemem 3.0 litru. První z variant nabídne dieselový model xDrive 30d s výkonem 194,9kW a úžasnou spotřebou 6,7l/100km, který zrychlí z nuly na sto během 7 sekund. O něco výkonnější bude benzínový xDrive 40i s 250kW, co zvládne stovku o vteřinu dříve a nabídne spotřebu 8,8 litru na 100 kilometrů. Tím nejlepším je potom dieselový model M50d se zrychlením na stovku za 5,4s a spotřebou 7,1 litru.

V Evropě bude pravděpodobně nejoblíbenější první ze zmíněných modelů, tedy šestiválcový třílitr xDrive 30d s výkonem 195kW. Automobil má celkovou hmotnost přibližně 2,4 tuny a můžete ho naložit až 833kg (včetně posádky, samozřejmě). Spotřebu má oproti „klasickým“ osobákům o něco vyšší, v segmentu SUV jsou to ale hezká čísla.

V sedmé řadě sub-brandu iPerformance jsou nabízeny také silnější motory, jimiž výrobce pravděpodobně osadí vybrané verze tohoto SUV. Můžeme se tak těšit na benzínové i vznětové šestiválce, a v některých případech dokonce na přeplňovací osmiválec nebo šestilitrový dvanáctiválec.

Diskuze Vstoupit do diskuze
68 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články