BMW Z8, které vlastnil Steve Jobs, míří do aukce! Jaká bude jeho cena?

                   

Během 5 let produkce modelu Z8 jich BMW vyrobilo 5703 kusů. Mnohé z nich se dostali do rukou celebrit, stejný osud měl i model, který vám přiblížíme v tomhle článku. Patřil totižto Stevu Jobsi.

Teď nebude záležet na tom, jestli jste fanoušek Androidu nebo iOsu, tohle auto prostě musíte mít rádi. O tohohle miláčka bylo dobře postaráno a má najeto pouze 24 000 km. Steve si ho pořídil v roce 2000 v Kalifornií a vystříbřil si ho i speciálními poznávacími značkami – Jobs Z8. Barva auta je označována jako Space Gray, hmmm, říkejme ji stříbrná. Interiér je v černé kůži a obsahuje i také vychytávky tehdejší doby jako vyklápěcí telefon Motorola, který Steve z celé duše nenáviděl – tady pravděpodobně začínala inspirace pro iPhone.

Pod kapotou je uložen 4,9 litrový V8 motor z modelu E39 M5 a spolupracuje se 6-stupňovou manuální převodovkou. Motor je uložen za přední nápravou a rozložení váhy je tak ideálních 50-50. Všechno tohle stačí Z8 na to, aby se vystřelila na stovku za 4,7 vteřiny a zastavila se až na rychlosti 250 km/h. Co by se ještě dalo považovat za zajímavost, je fakt, že Z8 nemá žádné high-tech hračičky a vymoženosti, jaké nalezneme v podobných autech nyní – pouze ABS a kontrolu stability.

Styling je hodně specifický, dá se říct, že tvůrci Z8 se hodně inspirovali modelem BMW 507. Za zmínku stojí i hluboký zvuk, který v kombinaci se staženou střechou vytváří opravdovou definici stylu (stačí si vzpomenout na Jamese Bonda). Největší zásluha musí jít samozřejmě Henriku Fiskerovi, který stojí za dizajnem tohohle sporťáku a zároveň je označován za jeden z jeho nejhezčích.

Ceny tohohle auta pořád stoupají, v současné době byste za zachovalou Z8 zaplatili přes 5 milionů korun. Aukce tohoto vozu se bude konat 6.12. na Manhattanu a odhaduje se na cenu od 6,7 do 9 milionů korun. Tak co je lepší deal? 200 iPhonů X, nebo jedno z těchhle?

Zdroj: topgear.com
Diskuze Vstoupit do diskuze
136 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články