Budoucnost spalovacího motoru je politická otázka, diesel je stále účinnější. Tvrdí ředitel Audi

                   

Může se zdát, že Audi každý týden představuje nový elektromobil, ale navzdory trendu nezapomíná také na staré dobré spalovací motory. Zajímavou teorii o jejich budoucnosti sdílel výkonný ředitel Audi Marcus Duesmann.

„Bude to chvíli trvat,“ odpověděl Marcus Duesmann v rozhovoru pro Automotive News na otázku ohledně očekávaného data zániku spalovacích jednotek.

i

Může se zdát, že Audi každý týden představuje nový elektromobil, ale navzdory trendu nezapomíná také na staré dobré spalovací motory. Zajímavou teorii o jejich budoucnosti sdílel výkonný ředitel Audi Marcus Duesmann.

„Bude to chvíli trvat,“ odpověděl Marcus Duesmann v rozhovoru pro Automotive News na otázku ohledně očekávaného data zániku spalovacích jednotek.

Zdroj fotografie: UnSplash Images

Němec poznamenává, že „budoucnost spalovacího motoru je politická otázka“ a že ne ve všech koutech světa současně dojde k tomu, že bude klasický „benzín“ považován za zastaralý. Představte si sami, jak by fungovala elektrika v ruské tundře nebo třeba na dlouhých a liduprázdných australských silnicích.

Zdroj fotografie: UnSplash Images

Diesely a benzíny jen tak nezmizí

Generální ředitel Audi se rovněž domnívá, že v i nadcházejících letech bude stále spousta zákazníků, kteří chtějí zůstat u spalovacích motorů. Audi proto musí pracovat na své efektivitě. Značka se zavázala, že bude v roce 2050 uhlíkově neutrální.

Zdroj fotografie: UnSplash Images

Duesmann zdůrazňuje, že aktuálně vyráběné vznětové motory Audi patří mezi nejúčinnější, ale na druhé straně jsou díky systémům čištění výfukových plynů stále dražší. To znamená, že ne v každém segmentu se ukáží jako výhodná volba. Duesmann říká – dokud bude existovat zákazník, který chce auto se vznětovým motorem, Audi jej bude i nadále nabízet.

Zdroj fotografie: UnSplash Images

Němec poznamenává, že „budoucnost spalovacího motoru je politická otázka“ a že ne ve všech koutech světa současně dojde k tomu, že bude klasický „benzín“ považován za zastaralý. Představte si sami, jak by fungovala elektrika v ruské tundře nebo třeba na dlouhých a liduprázdných australských silnicích.

iZdroj fotografie: UnSplash Images

Diesely a benzíny jen tak nezmizí

Generální ředitel Audi se rovněž domnívá, že v i nadcházejících letech bude stále spousta zákazníků, kteří chtějí zůstat u spalovacích motorů. Audi proto musí pracovat na své efektivitě. Značka se zavázala, že bude v roce 2050 uhlíkově neutrální.

iZdroj fotografie: UnSplash Images

Duesmann zdůrazňuje, že aktuálně vyráběné vznětové motory Audi patří mezi nejúčinnější, ale na druhé straně jsou díky systémům čištění výfukových plynů stále dražší. To znamená, že ne v každém segmentu se ukáží jako výhodná volba. Duesmann říká – dokud bude existovat zákazník, který chce auto se vznětovým motorem, Audi jej bude i nadále nabízet.

Diskuze Vstoupit do diskuze
71 lidí právě čte
Autor článku

Matěj Hrnčíř

Zobrazit další články
ArmádníZpravodaj.cz
ArmádníZpravodaj.cz
„Létající“ tank T-80 existuje i v pomalejší verzi UD bez plynové turbíny: měl být budoucností SSSR, ale slyšet je o něm stále
Události247.cz
Události247.cz
Rovnou čtyři země dostaly od Putina stopku: Prý s nimi nikdy nebude jednat o míru
VědaŽivě.cz
VědaŽivě.cz
Nová umělá inteligence se sama vyvíjí stejně, jako tomu bylo při Darwinově evoluci
adbz.cz
adbz.cz
Pes štěká v noci do prázdna: Možné důvody a jak ho to odnaučit