Může se zdát, že Audi každý týden představuje nový elektromobil, ale navzdory trendu nezapomíná také na staré dobré spalovací motory. Zajímavou teorii o jejich budoucnosti sdílel výkonný ředitel Audi Marcus Duesmann.

„Bude to chvíli trvat,“ odpověděl Marcus Duesmann v rozhovoru pro Automotive News na otázku ohledně očekávaného data zániku spalovacích jednotek.

Zdroj fotografie: UnSplash Images

Němec poznamenává, že „budoucnost spalovacího motoru je politická otázka“ a že ne ve všech koutech světa současně dojde k tomu, že bude klasický „benzín“ považován za zastaralý. Představte si sami, jak by fungovala elektrika v ruské tundře nebo třeba na dlouhých a liduprázdných australských silnicích.

Zdroj fotografie: UnSplash Images

Diesely a benzíny jen tak nezmizí




Generální ředitel Audi se rovněž domnívá, že v i nadcházejících letech bude stále spousta zákazníků, kteří chtějí zůstat u spalovacích motorů. Audi proto musí pracovat na své efektivitě. Značka se zavázala, že bude v roce 2050 uhlíkově neutrální.

Zdroj fotografie: UnSplash Images

Duesmann zdůrazňuje, že aktuálně vyráběné vznětové motory Audi patří mezi nejúčinnější, ale na druhé straně jsou díky systémům čištění výfukových plynů stále dražší. To znamená, že ne v každém segmentu se ukáží jako výhodná volba. Duesmann říká – dokud bude existovat zákazník, který chce auto se vznětovým motorem, Audi jej bude i nadále nabízet.