Byli v pátrání a obcí uháněli 116 km/h bez pásů. Převáželi drogy, policisté si na nich smlsli

Že policisté občas při rutinní dopravní kontrole narazí na další hříchy kontrolované osoby, není až tak výjimečné. Ale takovéto „kombo“, jaké jim naservírovali mladíci, dlouho neviděli.

i Zdroj fotografie: Policie
                   

Člověk se musí u takového „materiálu“ maně zeptat, jestli se má nejdřív smát, a až potom brečet, případně to provést naopak. Nebo jestli to má rovnou vzdát a zavolat na Darwinův institut, že bychom tu měli dva mladíky, kteří jsou opravdovými a nefalšovanými kandidáty na Darwinovu cenu za rok 2022. A že slavnostní ceremoniál z Carnegie Hall by měla snímat BBC, protože tito dva si to opravdu zaslouží. Pojďte se s námi na ten „matroš“ podívat.

Malý návod pro malé „zmizení“

Protože zkombinovat všechny výše uvedené delikty dohromady, to už chce opravdového „fištróna“. Vezměme to ale pěkně popořádku: jste v pátrání, nebo minimálně tušíte, že by s vámi policie a další orgány rády prodiskutovali několik „detailů“. Vám se ale z různých důvodů do podobné diskuse nechce, což dokážeme pochopit. Komu by se chtělo. Co uděláte jako první? Koupíte někde anonymně v bazaru telefon za pár stovek a kreditovou „simku“ na kase supermarketu. To úplně jako první.

iZdroj fotografie: Pixabay

A váš stávající telefon pochopitelně vypnete a vyndáte z něj baterii a starou sim kartu, přičemž chytřejší hlavy ono vypnutí provedou stovky kilometrů od místa svého pobytu, ideálně v zahraničí, aby to vypadalo, že jste vycestovali. Orgány činné v trestním řízení se pochopitelně dostanou právě k údaji posledního přihlášení telefonu. Když to bude v Curychu, a vy přitom bydlíte v Kotěhůlkách, není to úplně marný postup k zahlazení stop. To podruhé.

Určitě nesedám do automobilu

Každopádně také zásadně cestujete hromadnou dopravou, sice jste pořád pod kamerami, ale detekce lidí podle obličeje jako v Číně tady naštěstí ještě nemáme. Orwell se zatím naučil pouze čínsky. V Čechách je v tomto směru „klid“, a pokud splynete s davem a čepice nebo mikina s kapucí vám nejsou úplně cizí, můžete opravdu procházet v zásadě nepovšimnut. Pochopitelně, méně je v tomto případě více. Riziko případné kontroly na silnicích je však stále větší hrozbou, než kamery. To za třetí.

iZdroj fotografie: DPP

A pokud už opravdu nezbytně musíte jet automobilem, snažíte se jet s někým, kdo pozornost policie opravdu nepoutá, jezdí technicky bezvadným vozidlem a striktně podle předpisů. A svou solidností a průměrností nebude nápadný při kontrole a policie nebude mít důvod si tak vyžádat i doklady spolucestujících. Jako že to v drtivé většině případů nedělá, ale pokud pojme podezření, nemá s tím problém. A určitě jedete pouze jako spolujezdec, nikdy neřídíte.

Pokud porušíte úplně všechno, důsledky se dostaví

Pokud tyto kroky plus minus dodržíte a jinak jste pro policii „neznámý“, dá se čekat, že se oné diskusi s nimi dokážete nějakou dobu vyhýbat, pokud vás pochopitelně nehledají pro vraždu. Jestliže však porušíte úplně všechno jako dva mladíci ve věku 20 a 29 let, přistižení polskou policií 22. července tohoto roku, a ještě k tomu pácháte dopravní přestupy a v autě máte drogy, nesmíte se divit, že vzbudíte pozornost strážců zákona. Originální policejní zprávu přinášíme dole ve zdroji článku.

iZdroj fotografie: Policie

Co dodat závěrem? Dokážeme pochopit, že podobně smýšlející a především „fungující“ mladíci nebudou žádnými raketovými inženýry, ani nevynaleznou nový lék proti Covidu, velmi decentně řečeno. Zkrátka ne každému je dáno a je třeba tuto volbu respektovat a naučit se s ní žít. Ale i když mi nebyla dána do vínku žádná oslnivá inteligence, přesto si snad dokážu spočítat dvě a dvě a určité věci nebudu nedělat policistům přímo „pod nosem“. Nebo budu, ale pak musím počítat s důsledky. Jako právě tady.

Proč myslíte, že tito a jim podobní mladíci dělají často stejné chyby?

Zdroj: Policie
Diskuze Vstoupit do diskuze
83 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články