„Nový směr nastartuje coupé X2 ve stylu crossover, které bylo tento měsíc představeno na autosalonu v Detroitu a začne se prodávat od letošního března,“ říká Adrian Van Hooydonk, šéf designu skupiny BMW, pod nímž pracuje také Jozef Kabaň, bývalý vedoucí designu ve Škodovce, který má na starost právě značku BMW.

„Budeme vzhledově čistší, použijeme méně linií, a ty, které zachováme, budou ostřejší a jednoznačnější,“ slibuje Van Hooydonk. „V interiéru budeme mít méně tlačítek – auta začnou ukazovat svou inteligenci, takže vstupů bude ubývat.“

S nadcházejícími se také budou designéři BMW snažit každý model co nejvíce odlišit od „svého nejbližšího příbuzného“ v modelové řadě, řekl. „Zjistíte, že auta budou charakterově výraznější a budou se méně podobat.“

Vedle modelu X2 jsou ostatními vozidly na seznamu Van Hooydonka přepracované crossovery X4 a X5, nové kupé řady 8, přepracovaný sedan řady 3 a nové velké SUV X7. Model X7 ještě není uveden do prodeje, měl by se objevit začátkem roku 2019, poté, co BMW odhalí sériovou verzi a začne připravovat výrobu.

Odlišnost jednotlivých modelů je tedy jasným cílem. Někteří kritici tvrdili, že reputace BMW zčásti utrpěla kvůli nedostatečnému přepracovávání jednotlivých modelů, takže vypadaly pořád stejně.

„Nebo to můžete brát tak, že se konkurence měnila víc než my,“ nabízí Van Hooydonk vysvětlení.

BMW se v minulosti snažilo střídat větší změny s menšími změnami při modernizaci modelů, řekl. To znamenalo, že každá druhá generace modelů se více lišila.

„Ve světě, ve kterém žijeme nyní, to nestačí,“ potvrzuje Van Hooydonk .“Dnes je větší konkurence. Svět se změnil. Tempo je rychlejší. Takže náš design se také musí měnit rychleji.“

Tým Van Hooydonka plánuje představit něco nového a pro značku moderního s každým novým nebo nově navrženým vozem, který bude uveden na trh.

Model X2 například má pro značku BMW klasickou dvoukřídlou masku, ale na tomto modelu byla otočena vzhůru nohama. „Uspořádání mřížky a světlometů je jednou z oblastí, kde se budou jednotlivé modely více odlišovat,“ dodává Van Hooydonk.

„Boční pohled na X2 rozbíjí zakotvený vzhled vytvořený většími coupé-crosovery X4 a X6 kupé,“ řekl.

Jeden rozdíl: kulaté logo BMW vložené do C sloupku. Tím se vrací zpět styl, který jsme mohli vidět na vozech jako E9 3.0 CS, v 70. letech 20. století.

„Mimochodem, toto děláme jen na X2,“ upřesňuje Van Hooydonk, „protože jsme chtěli, aby to bylo něco, podle čeho lidé toto auto poznají v běžném provozu.“

Jeho tým ukáže další příklady na přepracovaných modelech X4 a X5, které by měly být představeny později v tomto roce. Řada 8, která, z níž byl vidět zatím jen koncept, bude dalším významným příspěvkem k novému designovému jazyku

„Všechno, co od teď budeme uvádět, bude hrát důležitou roli,“ dodává Van Hooydonk.“řada 8 bude kombinovat všechny tyto prvky ve zcela novém pojetí.“