Čeká mladé řidičák na zkoušku? Je tu návrh nového bodového systému

                   

Ještě před tím, než se objevil tento konkrétní návrh se mluvilo o tom, že je třeba zajistit větší bezpečnost na silnicích. A jelikož velký podíl na nehodách mají hlavně mladí nezodpovědní řidiči, je celkem jasné, že ti byli první na ráně. Čeká je v souvislosti s novým bodovým systémem takzvaný řidičák na zkoušku?

Mladí řidiči budou mít pouze poloviční počet bodů

Současní řidiči mají všichni stejný bodový příděl. A to 12 bodů. A je jedno, zda se jedná o osobu která právě prošla autoškolou, nebo se jedná o zkušeného řidiče s velkou praxí. A to se má změnit. Ti, kteří absolvují autoškolu, budou mít k dispozici pouze polovinu, tedy 6 bodů. Věk v daném případě nehraje žádnou roli, jelikož vliv má pouze to, že mají řidičské oprávnění teprve krátce.

Na dobu 2 let

Jak dlouho pro ně bude toto omezení platné? Nebudou to měsíce, ale budou to roky. Tedy poměrně dlouho. Návrh nového bodového systému počítá s tím, že 6 bodů by měl mít mladý, nebo lépe řečeno čerstvý řidič po dobu celých 2 let. Až po této době se mu limit může zvýšit na klasických 12.

Vybodování po jednom přestupku

Návrh také upravuje jednotlivé bodové příděly za konkrétní přestupky. Jde hlavně o rozdělení do dvou kategorií. Za první budou 4 body, což ještě mladý řidič ustojí. V druhé kategorii už to bude 6 bodů. Stačí tak jeden tento přestupek a mladá osoba je v tu chvíli bez řidičského oprávnění. Takto striktní je nový návrh.

Bezpečnost na silnicích, nebo šikana mladých?

Z jedné strany se objevují názory, že nový návrh přispěje bezpečnosti na silnicích. Z druhé strany se zase objevují názory, že jde o přílišnou šikanu mladých řidičů. Zcela logicky byla položena otázka, zda nedojde k tomu, že mladý řidič nebude pro obavy raději 2 roky jezdit a do auta sedne až poté. V tu chvíli bude ještě nebezpečnější, jelikož od autoškoly 24 měsíců neseděl v autě na místě řidiče. Jakékoliv dovednosti, znalosti a drobné zkušenosti budou pryč.

Diskuze Vstoupit do diskuze
104 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články