Evropská unie nepřináší pouze špatné věci. I když jich v poslední době bylo v oblasti automobilismu celkem dost. Třeba emise, snížení hluku u klasických aut, nebo naopak zvýšení hluku u elektromobilů. S termínem 1.9. přijde další novinka, kterou však motoristé vítají. Půjde o nutnost používat při zjištění spotřeby standard WLTP.

Čím je standard měření spotřeby WLTP charakteristický?

Jedná se o standard měření, který má mnohem blíže k reálným podmínkám provozu. Ne úplně, ale rozhodně se udávaná spotřeba mnohem více přiblíží té, kterou dokážeme s vozem dosáhnout. Standard bere v potaz parametry běžné jízdy jako je brzdění i rozjezdy, stejně jako vliv výbavy na hmotnost auta, či třeba i celkovou aerodynamiku. Díky tomu už se udávaná spotřeba od té reálně dosažitelné nebude lišit i o desítky procent, jako bylo dříve běžné. Z tohoto nařízení Evropské unie pochopitelně bude profitovat zákazník. A to hned dvojnásobně.

Ceny některých vozidel v autosalonech klesají

Standard WLTP je tu už od roku 2017. V tento rok byly přijata opatření, kdy každý nově uvedený vůz na trh již musí disponovat udávanou spotřebou měřenou podle tohoto standardu. Pro vozy uvedené již dříve tato povinnost nebyla. Nyní, od 1.9. letošního roku se podmínky pro automobilky zpřísňují. Každé prodávané auto už musí mít měřenou a udanou spotřebu podle WLTP. Jak na tomto nařízení profituje zákazník? Autosalony se nutně potřebují zbavit starších skladových kusů, kde bylo ještě realizováno měření podle starého standardu. A aby se sklady vyprodaly, přicházejí obchodníci s celou řadou zajímavých slev.

Výběr nového vozu bude jednodušší

Druhou věcí, ze který bude těžit každý motorista je ta, že výběr nového vozu bude mnohem jednodušší. Pokud někdo při volbě auta hledí i na spotřebu, bude mít jistotu, že ta udaná a změřené podle standardu WLTP se bude mnohem více blížit realitě. Ocení to i zájemci o vozy s alternativním pohonem v podobě elektřiny, kde je reálný dojezd jednou z hlavních věcí, na kterou se při výběru vozu hledí.