Chcete být stále věrni dieselu a hledáte motory s menším objemem? Toto jsou tipy na ty nejlepší!

                   

Poslední roky se můžete setkávat s informacemi o tom, že se blíží definitivní konec dieselových motorů. Denně jsme masírováni tím, jak klesá zájem lidí a jak od nich automobilky stále více ustupují. Realita je však taková, že dieselové motory tu ještě nějaký čas budou. Stále mají řadu předností, které zájemce lákají. Jste v situaci, kdy hledáte dieselovou ojetinu s motorem spíše menšího objemu? Pokud ano, toto jsou tipy na ty nejlepší!

1.3 Multijet

Zajímavý tříválcový motor 1.3 Multijet byl představený už v roce 2003 a rok od roku ukazoval své kvality. Byl dostačující volbou především pro menší vozy. Postupně se objevoval ve vozech Fiat Punto i Grande Punto, Idea, Panda, ale třeba také v modelech Opel Corsa, nebo Opel Astra. Motor dokáže nabídnout nejenom spolehlivost, ale i celkem přijatelné náklady na případné opravy, spojené primárně s turmodmychadlem, nebo vstřikovači.

1,4 TDI

Vznětový motor 1,4 TDI se poprvé objevil v roce 1999 a nutno říci, že se jednalo o dlouho očekávaný agregát, který bude mít jasný cíl. Nabídnout alternativu těm, kteří hledají méně výkonný motor, který bude spojený nejenom s nízkou pořizovací cenou, ale který bude spojený také s dobrou kvalitou a malými náklady na případný servis. Dnes je možné tuto motorizaci najít třeba ve vozech Škoda Fabia, Volkswagen Polo, nebo v modelu Audi A2.

1,4 HDI

Psal se rok 2001, když se koncert PSA rozhodl obohatit svou nabídku motorů o řešení označení jako 1,4 HDI. Tento čtyřválec byl zajímavý tím, že ve svých základních verzích sázel na maximální jednoduchost, což se pozitivně podepisovalo i na případných nákladech na opravu. Motor byl dostupný v široké škále modelů a jejich majitelé si rozhodně neměli nač stěžovat. Máme-li se podívat na výčet vozů, kde byl používán, je jich opravdu mnoho. To jenom svědčí o popularitě motorizace. Motor můžete najít třeba ve vozech Peugeot 107, 206, 207, 307, 1007 i řadě jiných. Dále třeba ve vozech Citroen C1 nebo Toyota Aygo.

1,5 dCi

Čtyřválcový naftový motor byl poprvé uvedený v roce 2001. Primárně byla tato motorová jednotka navržena pro městské vozy, ale postupně se dostávala i do řady jiných. Najít je můžete pod kapotou vozů Renault Megane nebo Laguna, stejně jako pod kapotou některých modelů Dacia, nebo Nissan. Jedním z hlavních unikátů této motorizace bylo přímé vstřikování common-rail.

1.6 HDI

Ke koncernu PSA se ještě vrátíme. A to kvůli motorizaci 1.6 HDI, která také patřila k tomu lepšímu, co dieselový svět nabízel. Jednalo se o menší motor používaný ve vozech Peugeot a Citroen, který byl však později užíván také v automobilech Ford a dokonce i v některých modelech Volvo.

1.6 i-DTEC

Kdo stojí za touto motorizací? Je to Honda. Tedy automobilka, která dlouhodobě dominovala na poli benzinových motorů. Na agregátu 1.6 i-DTEC však ukázala, že zvládá také diesel. Motor zaujal především výkonem o hodnotě 120 koní, který plně dostačoval pro použití v modelech Honda Civic a také Honda CR-V. Hlavní předností ale není jenom ona jízdní dynamika, ale také nízká spotřeba.

1.6 TDI

Poprvé se tento motor objevil v roce 2010, a to jako nástupce velmi populární motorizace s označením 1.9 TDI. I když se jí mnoho lidí vzdát nechtělo, nakonec došlo k uznání, že i novinka má co nabídnout. A to i díky zajímavým výkonům v rozmezí od 75 až po 120 koní. Tento motor je možné najít v ojetinách Volkswagen Golf, Passat či Polo, stejně jako ve vozech Škoda Fabia, Octavia, Roomster nebo Superb. Dohledat ho však můžete i v několika modelech Audi.

1.6 Multijet

Fiatem jsme začínali a budeme jím také končit. A to díky představení motorizace 1.6 Multijet, která měla za cíl nabídnout větší všestrannost než používaná motorizace 1.9 JTD. Motor se poprvé nabízel v roce 2008 a byl ve třech výkonnostních variantách. Právě díky své všestrannosti se objevil pod kapotou celé řady modelů, a to vozů Fiat Bravo či Grande Punto, nebo také pod kapotou vozu Lancia Delta.

Diskuze Vstoupit do diskuze
73 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články
ArmádníZpravodaj.cz
ArmádníZpravodaj.cz
Spolupráce Ruska a Íránu je rozsáhlejší, než se může zdát: těží z ní obě země, islámská republika hlavně ucítila možnost značné modernizace
Události247.cz
Události247.cz
Nechutná praxe: Některé obchody prodávaly zákazníkům jídlo prošlé až dva roky
VědaŽivě.cz
VědaŽivě.cz
Buddhističtí mniši mumifikovali svá těla zaživa. Znamenalo to nejméně 2 000 dní dobrovolného utrpení
adbz.cz
adbz.cz
Odolná střecha je komplexní práce. Na co nesmíte zapomenout?