Chcete být stále věrni dieselu a hledáte motory s menším objemem? Toto jsou tipy na ty nejlepší!

                   

Poslední roky se můžete setkávat
s informacemi o tom, že se blíží definitivní konec dieselových motorů.
Denně jsme masírováni tím, jak klesá zájem lidí a jak od nich automobilky stále
více ustupují. Realita je však taková, že dieselové motory tu ještě nějaký čas budou.
Stále mají řadu předností, které zájemce lákají. Jste v situaci, kdy
hledáte dieselovou ojetinu s motorem spíše menšího objemu? Pokud ano, toto
jsou tipy na ty nejlepší!




1.3 Multijet

Zajímavý tříválcový motor 1.3
Multijet byl představený už v roce 2003 a rok od roku ukazoval své
kvality. Byl dostačující volbou především pro menší vozy. Postupně se objevoval
ve vozech Fiat Punto i Grande Punto, Idea, Panda, ale třeba také
v modelech Opel Corsa, nebo Opel Astra. Motor dokáže nabídnout nejenom
spolehlivost, ale i celkem přijatelné náklady na případné opravy, spojené
primárně s turmodmychadlem, nebo vstřikovači.

1,4 TDI

Vznětový motor 1,4 TDI se poprvé
objevil v roce 1999 a nutno říci, že se jednalo o dlouho očekávaný
agregát, který bude mít jasný cíl. Nabídnout alternativu těm, kteří hledají
méně výkonný motor, který bude spojený nejenom s nízkou pořizovací cenou,
ale který bude spojený také s dobrou kvalitou a malými náklady na případný
servis. Dnes je možné tuto motorizaci najít třeba ve vozech Škoda Fabia,
Volkswagen Polo, nebo v modelu Audi A2.

1,4 HDI

Psal se rok 2001, když se koncert
PSA rozhodl obohatit svou nabídku motorů o řešení označení jako 1,4 HDI. Tento
čtyřválec byl zajímavý tím, že ve svých základních verzích sázel na maximální
jednoduchost, což se pozitivně podepisovalo i na případných nákladech na
opravu. Motor byl dostupný v široké škále modelů a jejich majitelé si
rozhodně neměli nač stěžovat. Máme-li se podívat na výčet vozů, kde byl
používán, je jich opravdu mnoho. To jenom svědčí o popularitě motorizace. Motor
můžete najít třeba ve vozech Peugeot 107, 206, 207, 307, 1007 i řadě jiných.
Dále třeba ve vozech Citroen C1 nebo Toyota Aygo.

1,5 dCi

Čtyřválcový naftový motor byl
poprvé uvedený v roce 2001. Primárně byla tato motorová jednotka navržena
pro městské vozy, ale postupně se dostávala i do řady jiných. Najít je můžete
pod kapotou vozů Renault Megane nebo Laguna, stejně jako pod kapotou některých
modelů Dacia, nebo Nissan. Jedním z hlavních unikátů této motorizace bylo přímé
vstřikování common-rail.

1.6 HDI

Ke koncernu PSA se ještě vrátíme.
A to kvůli motorizaci 1.6 HDI, která také patřila k tomu lepšímu, co
dieselový svět nabízel. Jednalo se o menší motor používaný ve vozech Peugeot a
Citroen, který byl však později užíván také v automobilech Ford a dokonce
i v některých modelech Volvo.

1.6 i-DTEC

Kdo stojí za touto motorizací? Je
to Honda. Tedy automobilka, která dlouhodobě dominovala na poli benzinových
motorů. Na agregátu 1.6 i-DTEC však ukázala, že zvládá také diesel. Motor
zaujal především výkonem o hodnotě 120 koní, který plně dostačoval pro použití
v modelech Honda Civic a také Honda CR-V. Hlavní předností ale není jenom
ona jízdní dynamika, ale také nízká spotřeba.

1.6 TDI

Poprvé se tento motor objevil
v roce 2010, a to jako nástupce velmi populární motorizace
s označením 1.9 TDI. I když se jí mnoho lidí vzdát nechtělo, nakonec došlo
k uznání, že i novinka má co nabídnout. A to i díky zajímavým výkonům
v rozmezí od 75 až po 120 koní. Tento motor je možné najít
v ojetinách Volkswagen Golf, Passat či Polo, stejně jako ve vozech Škoda
Fabia, Octavia, Roomster nebo Superb. Dohledat ho však můžete i v několika
modelech Audi.

1.6 Multijet

Fiatem jsme začínali a budeme jím
také končit. A to díky představení motorizace 1.6 Multijet, která měla za cíl
nabídnout větší všestrannost než používaná motorizace 1.9 JTD. Motor se poprvé
nabízel v roce 2008 a byl ve třech výkonnostních variantách. Právě díky
své všestrannosti se objevil pod kapotou celé řady modelů, a to vozů Fiat Bravo
či Grande Punto, nebo také pod kapotou vozu Lancia Delta.

Diskuze Vstoupit do diskuze
56 lidí právě čte
Zobrazit další články
Co si myslíte o článku?
4/5 (79%) 176 hlasů
Nahlásit chybu
ArmádníZpravodaj.cz
Osudové chyby Němců při vylodění v Normandii mohly změnit historii. Zmatek ve velení a brilantní zpravodajská hra spojenců hrály klíčovou roli
Události247.cz
Herečka Johanssonová žaluje společnost Disney kvůli Black Widow. Požaduje astronomickou částku
VědaŽivě.cz
Kdy nám dojde ropa? Dopad bude tvrdší, než si vůbec dokážeme představit. Změní se chod celého světa
adbz.cz
Unikátní průhledné sukulenty zvládne pěstovat i naprostý lenoch. Vypadají jako křišťálové šperky a jsou absolutně nenáročné