Poslední roky se můžete setkávat s informacemi o tom, že se blíží definitivní konec dieselových motorů. Denně jsme masírováni tím, jak klesá zájem lidí a jak od nich automobilky stále více ustupují. Realita je však taková, že dieselové motory tu ještě nějaký čas budou. Stále mají řadu předností, které zájemce lákají. Jste v situaci, kdy hledáte dieselovou ojetinu s motorem spíše menšího objemu? Pokud ano, toto jsou tipy na ty nejlepší!

1.3 Multijet

Zajímavý tříválcový motor 1.3 Multijet byl představený už v roce 2003 a rok od roku ukazoval své kvality. Byl dostačující volbou především pro menší vozy. Postupně se objevoval ve vozech Fiat Punto i Grande Punto, Idea, Panda, ale třeba také v modelech Opel Corsa, nebo Opel Astra. Motor dokáže nabídnout nejenom spolehlivost, ale i celkem přijatelné náklady na případné opravy, spojené primárně s turmodmychadlem, nebo vstřikovači.

1,4 TDI

Vznětový motor 1,4 TDI se poprvé objevil v roce 1999 a nutno říci, že se jednalo o dlouho očekávaný agregát, který bude mít jasný cíl. Nabídnout alternativu těm, kteří hledají méně výkonný motor, který bude spojený nejenom s nízkou pořizovací cenou, ale který bude spojený také s dobrou kvalitou a malými náklady na případný servis. Dnes je možné tuto motorizaci najít třeba ve vozech Škoda Fabia, Volkswagen Polo, nebo v modelu Audi A2.

1,4 HDI

Psal se rok 2001, když se koncert PSA rozhodl obohatit svou nabídku motorů o řešení označení jako 1,4 HDI. Tento čtyřválec byl zajímavý tím, že ve svých základních verzích sázel na maximální jednoduchost, což se pozitivně podepisovalo i na případných nákladech na opravu. Motor byl dostupný v široké škále modelů a jejich majitelé si rozhodně neměli nač stěžovat. Máme-li se podívat na výčet vozů, kde byl používán, je jich opravdu mnoho. To jenom svědčí o popularitě motorizace. Motor můžete najít třeba ve vozech Peugeot 107, 206, 207, 307, 1007 i řadě jiných. Dále třeba ve vozech Citroen C1 nebo Toyota Aygo.

1,5 dCi

Čtyřválcový naftový motor byl poprvé uvedený v roce 2001. Primárně byla tato motorová jednotka navržena pro městské vozy, ale postupně se dostávala i do řady jiných. Najít je můžete pod kapotou vozů Renault Megane nebo Laguna, stejně jako pod kapotou některých modelů Dacia, nebo Nissan. Jedním z hlavních unikátů této motorizace bylo přímé vstřikování common-rail.

1.6 HDI

Ke koncernu PSA se ještě vrátíme. A to kvůli motorizaci 1.6 HDI, která také patřila k tomu lepšímu, co dieselový svět nabízel. Jednalo se o menší motor používaný ve vozech Peugeot a Citroen, který byl však později užíván také v automobilech Ford a dokonce i v některých modelech Volvo.

1.6 i-DTEC

Kdo stojí za touto motorizací? Je to Honda. Tedy automobilka, která dlouhodobě dominovala na poli benzinových motorů. Na agregátu 1.6 i-DTEC však ukázala, že zvládá také diesel. Motor zaujal především výkonem o hodnotě 120 koní, který plně dostačoval pro použití v modelech Honda Civic a také Honda CR-V. Hlavní předností ale není jenom ona jízdní dynamika, ale také nízká spotřeba.

1.6 TDI

Poprvé se tento motor objevil v roce 2010, a to jako nástupce velmi populární motorizace s označením 1.9 TDI. I když se jí mnoho lidí vzdát nechtělo, nakonec došlo k uznání, že i novinka má co nabídnout. A to i díky zajímavým výkonům v rozmezí od 75 až po 120 koní. Tento motor je možné najít v ojetinách Volkswagen Golf, Passat či Polo, stejně jako ve vozech Škoda Fabia, Octavia, Roomster nebo Superb. Dohledat ho však můžete i v několika modelech Audi.

1.6 Multijet

Fiatem jsme začínali a budeme jím také končit. A to díky představení motorizace 1.6 Multijet, která měla za cíl nabídnout větší všestrannost než používaná motorizace 1.9 JTD. Motor se poprvé nabízel v roce 2008 a byl ve třech výkonnostních variantách. Právě díky své všestrannosti se objevil pod kapotou celé řady modelů, a to vozů Fiat Bravo či Grande Punto, nebo také pod kapotou vozu Lancia Delta.