Číňané mají k Dacii Sandero dvě pompézní alternativy. Za cenu, která se neodmítá, se jedna prodává i u nás

Čínské značky nabízí rovnocenné soupeře k rodinně orientovaným modelům Dacie a v mnohém je i předčí. A už jsou oficiálně v prodeji i u nás, za zcela konkurenceschopné ceny

i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: EVO
i Zdroj fotografie: EVO
i Zdroj fotografie: Dacia
i Zdroj fotografie: Dacia
i Zdroj fotografie: Dacia
i Zdroj fotografie: Dacia
i Zdroj fotografie: Dacia
Dalších 16 fotografií
Dalších 16 fotografií
                   

První Sandero bylo opravdu pionýrské. První Dacia, první low cost produkt značky v tom nejvíc puristickém slova smyslu a provedení. Vysmívané, znevažované, technicky i výbavou beznadějně pozadu za vším, s čím ho srovnávali. Krom indické Mahindry, pochopitelně. Ti, co se Dacii vysmívali se dnes už většinou nevysmívají. A jestli tehdy nechápali, dnes už pochopili, jak geniální nápad to od Renaultu byl. Rodinně zaměřené a dostupné vozy. Aktuálně zcela úzký profil na trhu.

Dacia našla recept na auta pro „obyčejné“ lidi

A podobné zaměření kdysi mimochodem formuloval koncern VW pro naši Škodu. Ale jak vypadá nabídka Škody dnes, a jak vypadá Dacie? U druhé jmenované si i bez vyšších statisíců (nebo miliónu +) vyberete auto, jenž bude praktické, se všemi nutnými asistenty (ale s ničím nepotřebným navíc), s rozumně velkými a úspornými motory a jako bonus s možností LPG. Pro mnoho zákazníků ideál. A Dacii se takto promyšlená nabídka a skladba modelů začala rychle vyplácet. Cokoli vyrobí také bez problémů prodá, lidé ta auta mají rádi. Chcete si objednat Joggera? To si celkem počkáte, nestíháme vyrábět.

iZdroj fotografie: Dacia

Auta pro rodinu se prodávala (a budou prodávat) vždy

Nicméně, Dacia v podobném přístupu není sama. Dnes už je zřejmé, že čínské automobilky se v Evropě skutečně „zabydlí“. A často i s cenami, na něž jsme ještě před několika lety hleděli s neskrývanou závistí. Nám z toho plyne jediné: můžeme si vybrat z modelů, které reklamní slogan „praktické a dostupné pro rodinu“ dotáhli k solidním prodejům. Jako přímou konkurenci právě Dacie (a Sandera, když už jsme u něj) se nabízí například „italsky znějící“ EVO3. Mimochodem v Itálii přímo vyráběné. 4,13 m délky, 450 litrů zavazadlového prostoru, benzínový motor 113 koní se spotřebou 6/100, nebo Bifuel s LPG. A skvělá cenovka. Nestačí to rodině? Stačí, samozřejmě.

iZdroj fotografie: MG

Nás však ještě více zajímá už několikráte představené MG ZS, s oficiálním zastoupením na českém trhu a cenovkou 424 000 korun. Sandero Crosway Expression, jež může být přímou konkurencí začíná na 398 000 Kč. Proti MG má však pořád jen litrový tříválec (MG čtyřválec 1,5l) a mnoho výbavy za příplatek, kterou čínský vůz s britskou značkou má již ve standardu (např. automatickou klimatizaci). A i když je aktuální Sandero proti svému prvnímu předchůdci ve zpracování interiéru zcela někde jinde, na MG ZS má stále co dohánět. Ostatně posuďte z fotografií sami. Volba je tedy jenom na vás, na každý pád je dobře, že se trh s rodinně orientovanými crossovery rozrůstá. A nemusíte povinně volit ani Fabii, ani Kamiq. Co myslíte?

Galerie

Dalších 16 fotografií
Dalších 16 fotografií

Oceňujete bohatší nabídku podobně zaměřených aut v Evropě?

Zdroj: MG
Diskuze Vstoupit do diskuze
83 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články