Nepříjemný soupeř pro Mercedes a BMW má „šikmé oči“ a cenu, za kterou ho budete chtít: Předpremiéra v ulicích

Může někdo sesadit z pomyslného trůnu Mercedes a BMW? Číňani si to myslí a staví do cesty německé elitě svůj „levný“ luxusní elektromobil

i Zdroj fotografie: BYD
                   

Má nějaká automobilka šanci vyhnat z trůnu příslušníky německé prémiové trojice? Spíše ne, určitě ne na evropském trhu. Ambice tady ovšem jsou a ne malé. V segmentu elektromobilů se objevuje nový hráč. A dává sám sobě nesnadný cíl, chce významně konkurovat zavedeným značkám. Čínský výrobce BYD postupně získává popularitu nejen v domovské Číně, ale i na celém světě. Představuje svůj nový sedan – YangWang U6.

Luxusní sedan se čtyřmi motory chce zamířit mezi elitu

Tento model, již zachycený během silničních testů, láká na zajímavý vzhled, a také konkurenceschopný výkon. To co aut nabízí, a vlastně proklamuje, jej staví do přímé opozice k vozům jako jsou Mercedes EQS, BMW i7 a Nio ET9. Název značky NEV YangWang v angličtině znamená „Look Up“ a patří k dnes už relativně známému výrobci BYD. Pro tuto značku je charakteristická technologická platforma individuálního pohonu kol (IWD).

iZdroj fotografie: BYD

To je inovativní řešení v oblasti elektromobility. Tato platforma údajně uděluje vozidlům YangWang slušný výkon a řízení. První model z této nové řady, terénní automobil se čtyřmi elektromotory YangWang U8, už byl uveden na trh v roce 2023. U9 navíc představuje elektrický supercar vyvinutý významným designérem Wolfgangem Eggerem, který má zkušenosti s prací pro automobilky jako Alfa Romeo, Audi a Lamborghini.

Čínská automobilka zkopírovala Porsche a bude je prodávat v Evropě. Cena je absurdně nízká

Aktuálně očekávaný model, YangWang U6, je luxusní sedan, který se pyšní nejnižším koeficientem odporu vzduchu mezi sériově vyráběnými vozy. Během silničních testů v Číně byl tento vůz pozorován vedle konkurenčního modelu Denza. Vnější design vozu přináší zajímavé prvky, včetně výsuvných klik dveří. Kdyby to náhodou někdo potřeboval. Vůz byl vyfotografován během testování s kamerami namísto tradičních bočních zrcátek, což přispívá ke snížení odporu vzduchu.

Tato inovace umožňuje vozidlu dosáhnout extrémně nízké hodnoty koeficientu odporu vzduchu pouze 0,195 (Cd), což je nižší než u většiny současných elektromobilů. Interiér YangWang U6 navazuje na design SUV modelu U8 a disponuje třemi obrazovkami. Ta největší má úhlopříčku 23,6 palce a slouží jako digitální přístrojový panel. Ovládací panel řidiče nabízí vertikální uspořádání a má průměr 12,8 palce.

Cena je velmi smířlivá, ovšem pro evropský trh nereálná

Pracoviště řidiče zahrnuje tříramenný volant s pádly řazení a moderní snímač Face-ID umístěný na A-sloupku. Ten sleduje pozornost řidiče. Pohonná soustava tohoto sedanu by měla obsahovat čtyři elektromotory a bude nabízena ve třech variantách pohonu: EV, PHEV a EREV. Očekávaná cena v Číně se pohybuje kolem 800 000 juanů, to je v přepočtu asi 2,2 milionu Kč. Novinka slibuje posunout konkurenci na poli elektromobility a přinést zákazníkům kombinaci moderního designu, výkonu a pokročilých technologií.

Každopádně vzhled asi nebude pro každého, nebo ano? Pokud dosud někdo jen lačně čekal na závěr s informací, kdy a kde si bude moct nové auto koupit, tak je tady několik zpráv. Kdy bude nové auto v prodeji, se ještě neví. A to není to nejhorší pro toho, kdo by ho chtěl koupit. U nás bude jen těžko k dostání. A je to čínské auto, takže cena v přepočtu je bez dovozu, cla a daně. V reálu by uto stálo u nás mnohem víc.

Chtěli byste drahé čínské auto?

Zdroj: BYD
Diskuze Vstoupit do diskuze
133 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články