Co se stane s pneumatikou v rychlosti 600 kilometrů v hodině? Extrémní experiment odolnosti

Rychlostní testy pneumatik jsou důležitá část jejich výroby, někdy se ovšem najdou jedinci, kteří to dovedou trochu do extrémů.

i Zdroj fotografie: Bugatti
                   

Ruský tým jménem Garage 54 se tentokrát rozhodl provést skutečně neobvyklý test týkající se trvanlivosti pneumatik. Zkrátka zrychlili kolo na neuvěřitelných 620 kilometrů v hodině a pečlivě zaznamenávali, co se s pneumatikou v takové rychlosti stane. Na trhu nejspíš dosud neexistují žádné pneumatiky, které by byly designované právě na takovou extrémní rychlost. Vydržel testovaný kus takovou zátěž?

Extrémní experiment stran odolnosti

Pokud se podíváme na ty nejvýkonnější automobily dostupné na trhu, jsou schopné zrychlit na více jak 400 kilometrů v hodině. Žádné z nich není ovšem dle aktuálních údajů schopno dosáhnout na 500 km/h, tudíž testovaná zátěž v experimentu je stále na hony vzdálená. Jenže tohle se může i v rámci nejbližších let změnit. A i když návrh na pneumatiku do takové zátěže není na pořadu dne, nadprůměrně zahřívání pneumatiky je problém už dnes.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Pneumatiky musí obecně odolat velmi vysokým teplotám, což je bohužel technicky stále obtížné a vyžaduje to mnoho nejrůznějších testů a mnoho času. Pneumatika, která neodolá podmínkám při rychlosti 300 – 400 kilometrů v hodině, že může rozbít a tím způsobit značné škody. V takové rychlosti jde o obrovské riziko pro všechny účastníky silničního provozu nejen v bezprostředním okolí.

Na silnicích bez limitu

Je třeba si taky uvědomit, že například Německo má silnice bez rychlostních limitů. V součinnosti s čím dál pokročilejším a schopnějším autotunningem nejsou rychlosti v rámci několika stovek kilometrů v hodině už žádný problém. Jejich horní hranice se navíc stále posouvají. Pravda, ani na oněch silnicích bez limitu není jízda 400 km za hodinu snadný úkol.

Většina dnešních sportovních vozů ovšem dosáhne aspoň 300 kilometrů v hodině poměrně snadno. Pneumatiky se tak obecně musí připravovat na další a vyšší hladiny maximální možné rychlosti. Experimenty tohoto typu, které jsou aktuálně skutečně spíš kuriozitou, se tak mohou stát v krátkém horizontu klidně běžnou součástí testování v továrnách většiny výrobců. Je to zkrátka pokrok jako každý jiný.

Zdroj: Garage 54

Diskuze Vstoupit do diskuze
115 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články