Jaké výměny a úkony je třeba provést po koupi ojetého automobilu v Česku. Vyhnete se tak drahému servisu nebo podvodu

Po koupi ojetého automobilu z bazaru je důležité vyměnit několik zásadních věcí. Vyhnete se tak zbytečným a někdy také drahým nepříjemnostem.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Ojetých automobilů jsou stále plné bazary. Jejich cena je výrazně nižší, než u fungl nových vozidel a právě to je u většiny případů důvod, proč po nich velká spousta řidičů sáhne. Ještě před koupí takového vozu je dobrá pořádná a důkladná prohlídka všech částí. V opačném případě byste si mohli domů přivézt místo auta nekonečnou investici. Po koupi je pak dobré provést některé výměny, aby se zajistil co nejlepší stav vozidla.

V první řadě je důležitý klasický servis

Ihned po zakoupení ojetého automobilu se doporučují provést běžné servisní úkony. Jedná se o výměnu motorového oleje, na kterém závisí správná činnost motoru a u kterého přesně nevíte, kdy byl naposled měněn. Tato výměna není příliš drahou investicí a rozhodně se vyplatí. Navíc si ji můžete pomocí hromady návodů na internetu udělat sami ve své garáži a tak ušetřit za práci mechanika.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Spolu s výměnou oleje je důležité samozřejmě vyměnit také olejový filtr, který s ním úzce souvisí. Doporučený interval pro měnění těchto dvou prvků je přibližně 15 000 km nebo jeden rok provozu (nehledě na ujeté kilometry). Mezi další součásti, které je lepší pro jistotu vyměnit, patří palivový filtr, vzduchový filtr (ten se buď se čistí, nebo mění za nový), a pro jistotu také kabinový filtr, aby do automobilu nepronikaly zbytečné nečistoty.

Výměna kapalin

Po zakoupení ojetého automobilu se doporučuje také výměna brzdové kapaliny, která by měla být měněna každé dva roky. Postupem času na sebe totiž váže vodu a ztrácí tak potřebné vlastnosti. V krajních případech může totiž taková kapalina omezit činnost brzd a snížit jejich účinek. Výměna není nijak finančně nákladná a dá se bez větších obtíží udělat i v garáži.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Za výměnu stojí určitě také chladicí kapalina, a to zejména před zimou. V mrznoucích dnech má totiž špatná kapalina tendenci zamrzat, což představuje velký problém. Její výměna by se měla provádět každé 4 roky. Pokud tedy přesně nevíte, kdy byla naposledy měněna, na nic nečekejte. Tyto hlavní kapaliny a části by se měly měnit až na výjimky u každého ojetého automobilu. Nebudete tak riskovat, že majitel před vámi tyto servisní úkony neudělal, a odnese to až vaše peněženka.

Zdroj: Motor1

Diskuze Vstoupit do diskuze
109 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články