Continental přichází se dvěma unikátními technologiemi. Co nové pneumatiky dokážou?

                   

Continental je firma známá svými pneumatikami, které prochází neustále nějakým vývojem. Ten poslední je patrně nejzajímavější, jelikož právě on je spojený s vizí, která nese název Zero Vision. Na čem je postavena? Na bezpečnosti na vozovkách a na snaze snížit počet zranění, ale i úmrtí na nulu. A to právě díky vhodným pneumatikám, které na eliminaci případné nehody mohou mít vliv. Aktuálně se objevují dvě zcela unikátní technologie, které mohou posunout pneumatiky o pořádný kus kupředu.

Technologie ContiSense

Jako první si představíme technologii ContiSense. Ta je založena na použití speciální gumy. Ta by měla mít vlastnosti relé. Díky senzoru, který je umístěný přímo v pneumatice dokáže tato guma předávat informace o jízdě do řídící jednotky. Primárně to jsou informace o teplotě, ale třeba i hloubce dezénu. Pneumatika tak stále sleduje své parametry a pokud by došlo k překročení bezpečné hranice, je o tom řidič okamžitě informován. Stejně tak je informován třeba o tom, že došlo k jakémukoliv poškození pneumatiky. Jednoduše řečeno se může na své pneumatiky stoprocentně spolehnout a ví, jak na tom jsou.

Technologie ContiAdapt

Zatímco výše zmíněná technologie pneumatiku primárně hlídá, aby byla stoprocentně v pořádku, tak technologie ContiAdapt je přímo upravuje. A to doslova. Pneumatika využívá mikroprocesorů, díky kterým může během jízdy měnit své vlastnosti. V závislosti na povrchu, na počasí, ale i teplotě a povětrnostních podmínkách mění své vlastnosti. A to tak, že se v ní jak mění tlak, tak se mění také její šířka. Obojí pro zajištění maximální možné přilnavosti. Opět snaha zajistit to, aby se řidič mohl na své pneumatiky stoprocentně spolehnout i v náročnějších podmínkách.

Kdy se objeví na trhu?

Zaujaly vás technologie ContiSense a ContiAdapt a ptáte se, kdy budou dané pneumatiky dostupné na trhu? To zatím nikdo neví. Vše je stále ve vývoji a než bude ukončen, tak to nějakou dobu ještě potrvá. Nutno také připomenout, že první prototypy jsou jedna věc, ale testování v reálném provozu věc druhá. A hlavně – rozhoduje také cena. Ne každý bude chtít do pneumatiky investovat desítky tisíc.

Diskuze Vstoupit do diskuze
83 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články