Češi kupují tohle SUV místo Dacie, stojí stejně ale nabízí mnohem víc: Záruka 5 let, 163 koní, nízká spotřeba a prémiový design

Nový kompaktní crossover překvapí výbavou i rozumně nastavenou cenovkou. Vozy této automobilky se v Čechách už dostatečně zabydlely.

i Zdroj fotografie: Ssang Yong
i Zdroj fotografie: Ssang Yong
i Zdroj fotografie: Ssang Yong
i Zdroj fotografie: Ssang Yong
i Zdroj fotografie: Ssang Yong
i Zdroj fotografie: Ssang Yong
i Zdroj fotografie: Ssang Yong
i Zdroj fotografie: Ssang Yong
i Zdroj fotografie: Ssang Yong
i Zdroj fotografie: Ssang Yong
i Zdroj fotografie: Ssang Yong
i Zdroj fotografie: Ssang Yong
Dalších 8 fotografií
Dalších 8 fotografií
                   

Že Dacia dokázala dokázala najít i ty nejmenší skuliny na trhu a zaplnit je atraktivními produkty, jsme tady psali již nejednou. Že k těmto produktům dokázala přiřadit ještě atraktivnější cenovky je již také známý fakt, a také za to od nás sklidila zasloužený aplaus. A pochopitelně nejen od nás. Na svobodném podnikání a svobodném trhu je však možná nejlepší to, jak se jednotlivé firmy předhánějí v co nejlepších a nejvýhodnějších nabídkách. Konkurenci Dacii pochopitelně nevyjímaje.

O cenově dostupné vozy bude vždy zájem

A tak bylo asi jen otázkou času, kdy do „rumunských výsostných vod“ vpluje jiná ryba, která se tam bude chtít zabydlet. A trochu si z toho prosperujícího moře uzmout pro sebe. A nenechat se přitom příliš nahánět od rumunské pobřežní stráže. Zkrátka přijít, zabydlet se a fungovat vedle sebe tak, aby si rybáři na březích mohli vybrat podle svého gusta. Co na tom, že jedna ryba je spíše francouzská než rumunská, a ta druhá je až z Jižní Koree. Chutné ryby plavou všude.

iZdroj fotografie: Ssang Yong

Cílovou skupinu mají totiž obě stejnou. Zákazníky, co z nějakého důvodu nechtějí klasický nízký hatchback (nebo sedan), co v zimě (a nejen v zimě) ocení pohon všech kol a nechtějí současně za auto dát někdy opravdu nekřesťanské peníze. Co nepotřebují „prémiovou značku“, navíc s místy nepříliš prémiovou kvalitou. Ale spokojí se s tím, když jejich auto bude plnit svoji funkci, bude spolehlivé, nebude mít příliš zbytečností navíc a jeho provoz nebude příliš drahý.

Recept na úspěch (nejen) podle Dacie

A přesně podle takového receptu se rozhodla Dacia vyrábět a nabízet svoje produkty. A vychází jí to. Když se podíváme speciálně na Duster, což je jeden z „imagemakerů“ celého úspěchu Dacie, tak v jeho kategorii, tedy v kategorii malých crossoverů je poměrně nabito. Namátkou můžeme zmínit Renault Captur, Volkswagen T-Roc nebo třeba Peugeot 2008. Jenže zatímco „tradiční“ výrobci si za tuto módní a oblíbenou kategorii neváhají říct o někdy vpravdě peprné ceny (speciálně VW se za poslední měsíce doslova „utrhnul“ z řetězu), Dacia na to šla jinak.

iZdroj fotografie: Ssang Yong

A nabízí auta se skvělým poměrem výkon/cena, dostupná lidem, kteří byli zvyklí dát za auto nižší stovky tisíc, a cokoli přes půl milionu je pro ně příliš. A že takových zákazníků je v českých luzích a hájích stále poměrně hodně (a bude jich víc a víc, s ohledem na ekonomické vyhlídky) je asi nabíledni. Své už o tom asi ví i naše Škoda, jež dokázala třeba Octavii zdražit o stovky tisíc „bez mrknutí oka“. A teď tak trochu dodatečně zjišťuje, co na to říkají její zákazníci. Že nejsou nadšeni a mnozí šli zalovit jinam, je nabíledni také.

iZdroj fotografie: Ssang Yong

Dacia však v definování optimálního poměru výkon/cena pochopitelně není sama. Podobně zareagoval třeba i korejský Ssang Yong, jenž má na našem trhu slušnou tradici (a vybudované prodejní a servisní zázemí). A ve výrobě SUV nebo crossoverů ostatně také. A tak jak Korando, které můžeme řadit mezi středně velké SUV, tak menší Tivoli, které je spíše crossoverem dokáží nabídnout zajímavou hodnotu za ještě zajímavější peníze. Tivoli, přímý konkurent Dusteru pak v této disciplíně obzvlášť vyniká.

Cenově velmi zajímavá nabídka

U nás je nabízen s motorem 1,5GDI o výkonu sympatických 163 koní. Což je mimochodem víc, než Duster v jeho nejvýkonnější motorizaci. S volitelným pohonem čtyř kol za rozumný příplatek 39900 Kč a s velmi bohatou výbavou přitom cenově stále zůstává v „rumunských vodách“. Oproti Dusteru ale Tivoli nabízí přeci jen propracovanější a hodnotněji působící interiér. Nemluvě o doplňcích, které u Dacie ani zvolit nejdou (LED světlomety nebo asistent pro změnu jízdního pruhu).

K poslednímu červenci sice skončila zvýhodněná akce na paket Style+, i tak lze ale stále koupit variantu Style za 419 900, za nejvyšší stupeň Clever (kde máte ve výbavě takřka vše) pak dáte bez stokoruny 475 000 Kč. Příplatkové pakety Clever+ nebo Tech jsou k mání za 38 900 Kč a 34 900 Kč. Duster 4×4 a s motorem 150 koní začíná na 555 tisících. Cenově jsou tedy oba vozy de facto totožné. Při vší úctě k Renaultu a Dacii bychom ale rozhodně nejdřív vyzkoušeli Tivoli, než bychom podepsali objednávku na Duster. Navíc Ssang Yong nabízí záruku 5 let, o dva roky delší, než Dacia.

Galerie

Dalších 8 fotografií
Dalších 8 fotografií

Nepřijdou vám ceny Škody přemrštěné?

Zdroj: Ssang Yong
Diskuze Vstoupit do diskuze
121 lidí právě čte
Zobrazit další články
ArmádníZpravodaj.cz
ArmádníZpravodaj.cz
Jaderná ruská superzbraň torpédo Poseidon. Může jít o hrozbu, nebo jen bluf, který brnká Západu na nervy
Události247.cz
Události247.cz
Ukrajina válku vyhraje, pokud se jim podaří jedna věc
VědaŽivě.cz
VědaŽivě.cz
Neodymové magnety jsou větším pomocníkem, než byste čekali!
adbz.cz
adbz.cz
Nebezpečné chyby při skladování hub. Češi jsou na to experti, přitom by stačilo použít selský rozum