Je to čtvrtý největší výrobce automobilů na světě.  Vznikl celkem jednoduše. Že se něco podobného chystá, o tom se mluvilo už před pár týdny. Následně zprávy na chvíli utichly a není je to oficiální. Koncern FCA se spojuje s PSA.

Koncern FCA hledal spojence dlouho

Podívejme se ještě do větší minulosti, ve které najdeme zprávy o tom, že koncern FCA hledal určitého spojence na automobilovém trhu dlouhodobě. Byly vedeny jednání například s General Motors, ale bez úspěchu. Následně zkusili oslovit Renault, ale také nic. Následně se objevily zprávy o tom, že se jedná s francouzskou PSA a vše nasvědčovalo tomu, že vše klapne. Nyní již je ti potvrzeno. Již vrzy vznikne nové představenstvo, ve kterém budou spravedlivě v pěticích zástupci FCA i PSA.

Proč právě tato fúze?

Důvody jsou celkem jasné. Fúze PSA a FCA má vést k několika věcem. V první řadě má jít o celkové snížení nákladů, které souvisí jak s výrobou, tak i vývojem nových vozů. Dále nelze zapomínat ani na vývoj jako takový. Hlavně v oblasti elektromobility a autonomního řízení. Díky tomuto spojení by vše mohlo jít kupředu mnohem rychleji než dříve. A právě pokrok je něco, co dnes hraje ve světě automobilismu hlavní roli, kdo zaváhá nebo nestíhá, ten své konkurenty následně jenom těžko dohání.

Téměř 9 milionů aut ročně

Pokud sečteme čísla z minulého roku, tak oba dva koncerny prodaly dohromady 8,7 milionů vozidel. Letošní počet pro ně tím pádem bude společný, a tak můžeme říci i to, že díky tomuto spojení vznikla čtvrtá největší automobilka na světě. Před nimi se nachází Toyota, dále VW Group a na prvním místě aliance Renault-Nissan-Mitsubishi. Zda tato fúze pomůže celkově zlepšit a zatraktivnit jednotlivé vozy a zda povede k tomu, že se prodejnost výrazně zvýší, to je zatím pouze řečnickou otázkou, na kterou nezná odpověď vůbec nikdo.