Veřejnost je šokována rozměry, kvalitou, a hlavně příznivou cenou. Rumunská značka uhodila hřebík na hlavičku s novým SUV.
Upřímně, tohle jsem tak trochu čekal. Myslím, že to byla jen otázka času. Dacia, značka, kterou jsme ještě před pár lety vnímali jako chudého příbuzného Renaultu původem z Rumunska. Značka, co vyrábí auta pro ty, kteří chtějí hlavně ušetřit, najednou vystřelila do úplně jiné ligy. A co je na tom skutečně zajímavé? Že to udělala s modelem, který dokonce zastiňuje dosavadní bestseller značky – populární Duster. Řeč je o novém Bigsteru, jenž v posledních měsících doslova převrátil evropský automobilový trh vzhůru nohama.
Auto vypadá jako model, který patří řádově do vyšší třídy
Se svým výrazným designem a přesvědčivým poměrem ceny a výkonu nové SUV už teď překonává prodejní čísla oblíbeného Dusteru. Zdá se, že tady máme auto, které vypadá jako z prémiového segmentu, ale nezruinuje zákazníka při placení. Bigster se se svou délkou 4,57 metru přesně trefil do segmentu rodinných SUV. Rumunská značka tím udělala odvážný krok do nové třídy vozidel, která byla dosud doménou zavedených výrobců. A když se na něj podíváte, hned vás zaujme silná silueta s vysokou bočnicí a sošně tvarovanými boky.
Tohle auto prostě na první pohled působí jako robustní a prostorný rodinný vůz. Ale nejde jen o vzhled – Bigster ohromí i pozoruhodným zavazadlovým prostorem s objemem 667 litrů. Tím se řadí mezi nejlepší ve své třídě a nabízí rodinám dostatek místa pro delší cesty nebo objemné vybavení pro volný čas. Vzhled je objektivně zajímavý. Pokud si vzpomenete třeba na první Logan, tam se musel člověk nutit k tomu, aby se na auto dlouze zadíval.
Duster, to už bylo něco jiného. A Bigster je vážně hezký. Design kombinuje moderní prvky a praktičnost. Palec nahoru. Dacia zůstává věrná své filozofii, totiž nabízet kvalitní auta za dostupné ceny. Bigster představuje evoluci značky od čistě nízkonákladového výrobce k respektovanému výrobci, který nabízí kvalitní a dobře vybavená vozidla za rozumné ceny. A zdá se, že tahle strategie funguje, jak dokazují působivá prodejní čísla po celé Evropě.
Dacia se od času levného a reznoucího Loganu značně změnila
Zvláště v době rostoucích životních nákladů mnoho spotřebitelů hledá ekonomické alternativy, aniž by museli obětovat pohodlí a prostor. Jedním z klíčových faktorů ohromujícího úspěchu Bigsteru je jeho promyšlená nabídka motorů. Dacia nabízí SUV se 140koňovým hybridním pohonem, který byl vyvinut aliancí Renault. Tahle účinná technologie kombinuje úsporu paliva s působivým výkonem a přesně odpovídá současnému duchu doby v Evropě. Zvláště žádaná u nás bude asi také mild-hybridní varianta G-140 s kompatibilitou s LPG.
Podle českého ceníku dorazí později. Možnost přepínat mezi konvenčním palivem a levnějším plynem nabídne řidičům značné úspory provozních nákladů. Je tady tedy mild-hybrid, mild-hybrid s LPG, mild-hybrid s pohonem všech kol a full-hybrid. V interiéru je jasně vidět, jak moc Dacia jako značka vyspěla. Kvalita se znatelně zlepšila, ergonomie byla pečlivě promyšlena a výbava zahrnuje všechny základní prvky jako centrální displej, moderní konektivitu a současné asistenční systémy.
Česká cena startuje lehce nad půl milionem Kč, to je slušné
Obzvláště působivá je úspěšná rovnováha mezi funkčností a estetickými nároky, aniž by sklouzla do zbytečného luxusu. Experti vidí Bigster jako jedno z nejatraktivnějších nových aut roku 2025, protože vystupuje stylově a sebevědomě, aniž by bylo zbytečně drahé. Kolik tedy na českém trhu Bigster stojí? Základní mild-hybrid 140 vyjde na 549 000 Kč v základní výbavě Essential. Cena s LPG ještě není stanovena, čtyřkolka vyjde na 607 000 Kč.
Full-hybrid 155 je k dispozici až ve vyšší výbavě Expresion, a to za 665 000 Kč. Pro srovnání, základní motorizace je za 575 000 Kč. Nejvyšší výbava Extreme vyjde u základního mild-hybridu na 625 000 Kč, s pohonem 4×4 to je 685 000 Kč a full-hybrid stojí 717 000 Kč. Dacia nasadila s Bigsterem laťku vysoko a je na ní, jestli ji dokáže udržet.