Nové auto za 2 010 Kč měsíčně? Ano, a není to žádné holátko bez výbavy, nýbrž jedno z nejlepších aut své třídy

Když se automobilová Evropa potácí v hluboké krizi, je možná nejlepší čas na razantní slevy a podporu prodeje. Čechy oblíbená značka nezaváhala a nabízí opravdu zajímavé ceny.

i Zdroj fotografie: Dacia
i Zdroj fotografie: Dacia
i Zdroj fotografie: Dacia
i Zdroj fotografie: Dacia
i Zdroj fotografie: Dacia
i Zdroj fotografie: Dacia
i Zdroj fotografie: Dacia
i Zdroj fotografie: Dacia
Další 4 fotografie
Další 4 fotografie
                   

Nynější krize evropského autoprůmyslu sice znamená pro mnohé výrobce výrazně více starostí než v běžných dobách a nemálo vrásek na čele jejich představitelů, na druhou stranu nabízí šance, jaké by se jindy zřejmě nevyskytly. Ne nadarmo jedna z pouček pro investování do akcií zní „kupuj, když teče krev“. Ano, pokud se trh kymácí a v problémech jsou v podstatě všichni, je možná ideální doba pro takovou podporu prodeje, jakou nikdo jiný neudělá. Pojďme se na jednu nabídku na českém trhu podívat společně.

Podle EU se s elektromobily všechno změní. Ano, možná k horšímu

Neprozradím přitom zřejmě žádné tajemství, když napíšu, že za stávající krizi jsou z větší části zodpovědné elektromobily. Respektive ne přímo elektromobily jako takové, stroje pochopitelně za nic nemohou, ale spíše unáhlený přechod k jejich výrobě, nepodložený zájmem ze strany zákazníků a nedotažený po stránce patřičných technických kvalit, které by oslovily potenciální kupce. Zkrátka poměrně trestuhodně zanedbaný proces, v němž ovšem jde o miliardy. Miliardy eur.

iZdroj fotografie: MIchal Sztolár pro AutoŽivě.cz

A možná nepodložený a možná nedotažený, především ale mohutně tlačený exekutivou Evropské komise, která si zkrátka usmyslila, že bude po jejím. A v roce 2035 se definitivně prodá poslední spalovací motor a potom voilà, náhle tady bude jenom skvělý svět, ve kterém budou jezdit pouze elektromobily. Obloha bude náhle jako vymetená, modré nebe bez emisí bude k dispozici od rána do večera a od večera do rána. A svět bude opět to skvělé místo pro život.

Výrobci jsou v šachu: nemohou tam ani zpátky

Samozřejmě, svou (jinak zcela výjimečně používanou) ironii se už ani nesnažím skrývat, neb dnes se v celé nahotě začíná ukazovat, jak jsou snahy EU/EK kontraproduktivní a jak ve finále nevedou k modrému nebi bez mráčku a svítícímu sluníčku, ale naopak k docela temné obloze plné mraků, navíc bez nějakých rozumných vyhlídek, že by se mohlo v rozumné době vyčasit. 30 000 pracovníků VW, kteří mají v následujících měsících kvůli neuváženému přechodu na elektromobilitu přijít o práci (a kteří by jinak o tu práci rozhodně nepřišli), svoji budoucnost začasto vidí opravdu velmi temně.

iZdroj fotografie: Volkswagen

A jestli jsem napsal „trestuhodně zanedbaný proces“, tak ten trest momentálně právě nastává. Propady v prodejích na všech frontách, nízký zájem o elektromobily a nezáviděníhodná situace, do které se asi žádný výrobce nikdy nechtěl dostat: nemůže totiž ani tam, ani zpátky. Na cestě dopředu ho brzdí neprodejné vozy a nezájem zákazníků o ně, zpátky už se nemůže vydat na konto investovaných miliard do elektromobility a přechodu na ni, které nejdou jen tak vyhodit oknem. Co s tím?

Dacia se rozhodla k bezprecedentní podpoře prodeje

Zajímavé východisko z cesty nabízí aktuálně v Čechách Dacia, vlastněná francouzským Renaultem. A co je zajímavé, týká se právě toho modelu, který „za všechno může“. Malý elektrický Spring je totiž nyní nabízen v mimořádné akci, pokud využijete financování přímo od Dacie. Slevy pak budou vypadat následovně:

Model/výbavaPřed slevouPo slevě
Essential432 000 Kč355 900 Kč
Expression482 400 Kč395 900 Kč
Extreme507 400 Kč416 900 Kč

Jak je patrné, ve dvou vyšších výbavách je sleva téměř 100 tisíc korun, což je téměř 25 a v druhém případě 20 procent z ceny. Za elektromobil s dojezdem v kombinovaném cyklu WLTP 225 km (a v městském cyklu podle WLTP 305 km), dobou nabíjení z 20 % na 80 % za 45 min a jednou z nejnižších elektrických spotřeb na trhu (13,2 kWh / 100 km) možná zajímavá nabídka. Co říkáte, nezkusíte elektrickou Dacii v mimořádné akci? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme! Například v sousedním Polsku nabízejí dealeři akci na 24 měsíců s limitem ujetých kilometrů 10 000 kilometrů. A měsíční cena leasingu? V přepočtu krásných 2 010 Kč měsíčně.

Galerie

Další 4 fotografie
Další 4 fotografie
Diskuze Vstoupit do diskuze
96 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články