Další milník downsizingu – Ford představuje motor, který může běžet na dva válce

                   

Zcela nový Ford Focus 2019 představil řadu prvků pro tento vůz nižší střední třídy a pro značku Ford obecně. Auto stojí na zcela nové architektuře, která se bude používat v mnoha nových modelech automobilky Ford, a dostane nový 1,5litrový benzínový motor s turbem. Tento agregát je vlastně velmi blízce příbuzný s pohonnou jednotkou modelu Fiesta ST a „Modrý ovál“ se odvažuje myslet na jeho prodej také v USA.

V nedávném rozhovoru David Filipe, viceprezident divize Ford Powertrain Engineering, říká, že v Americe bude nabízena jednotka o objemu 1,5 litru, ale zatím není jasné, který Focus a v jakém výbavovém stupni ji dostane a kdy to bude. Společnost Ford hodlá zahájit prodej nového Focusu někdy příští rok a předpokládáme, že podobné to bude i v USA.

Za určitých podmínek, jako je snížená rychlost a zatížení, dokáže zmíněný motor běžet pouze na dvou válcích, což ušetří palivo v důsledku snížení vnitřního tření. Nový tříválcový motor nahrazuje předchozí čtyřválcový motor se stejným zdvihovým objemem, který se v Evropě nabízel v celé řadě modelů a v USA například v modelech Fusion a Escape.

Když se podíváme do historie, Ford bude v USA nabízet auta poháněná dvěma válci poprvé po více než sto 100 letech. Poslední dvouválec od Fordu byl Model F z roku 1906.

Na starém kontinentu bude vozidlo Focus 2019 s jednotkou 1.5 dostupné ve dvou výkonových stupních – 140 koní (104 kilowattů) a 180 koní (134 kW). Výkon bede na kola přenášen buď šestistupňovou manuální převodovkou, nebo osmistupňovou automatickou převodovkou. Vedle Fordího EcoBoostu se zdvihovým objemem 1.5 l se bude prodávat i menší EcoBoost o objemu 1,0 litru s výkonem 84 koní (63 kW), 99 koní (74 kW) a 123 koní (92 kW).

Evropští zákazníci si budou moci také koupit nový Focus s naftovým motorem. Dvěma dostupnými možnostmi budou motory s 1,5litrovým a 2litrovým vznětovým motorem s výkonem od 95 koní (71 kW) a 150 koní (112 kW).

Diskuze Vstoupit do diskuze
90 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články