Kvíz: 10 otázek o Škodě, které by měl znát každý Čech. Uspějete? Správně odpovědělo jen 23 % řidičů

Je česká, je naše, a to navzdory německému investmentu, globální výrobě i asijským trhům. Češi o ní (ne)vědí všechno.

i Zdroj fotografie: Ondřej Komárek pro AutoŽivě
                   

Málokdo to ví, ale Škoda je jednou z nejstarších automobilek na světě. Historie značky se začala psát už na konci devatenáctého století. Tehdy se Václav Laurin a Václav Klement spojili a začali podnikat. Přes prvorepublikovou éru se značka úspěšně překlopila do temné etapy komunismu. Temné pro lidi, značka fungovala dál. Aby na konci osmdesátých let dvacátého století značka pokročila do etapy kapitalismu.

Česká automobilka, o které ví každý úplně všechno. Skutečně?

Názvy modelů z poloviny století se znovu dostaly na scénu. Ovšem v moderním pojetí. Dnes je Škoda globální značkou s mnoha výrobními závody po celém světě. Pro nás, Čechy, je ale stále domácí značkou. O které si myslíme, že víme všechno. Ale je to skutečně tak? Kvíz snadno ukáže, jak moc toho o naší značce skutečně víte.

iZdroj fotografie: Škoda

Kdo dá deset z deseti otázek? Udělal jsem si rychlou zkouškou mezi vybranými čtenáři a zjistil jsem jedno. Není to tak, jak si lidi myslí. Plný počet bodů získalo jen 23 % dotazovaných. Úspěšnost většiny byla jen padesátiprocentní. Tak znovu, kdo ví o značce Škoda skutečně všechno?

1. otázka
Automobilku založili Václav Laurin a Václav Klement, nejprve se zaměřením na jednostopá vozidla. Václav Laurin byl povoláním mechanik. Ale čím byl původně Václav Klement?
A) Pekař
B) Knihkupec
C) Kominík

2. otázka
V roce 1925 došlo ke spojení společnosti Laurin & Klement s jinou značkou. Byla to:
A) Škoda
B) Tatra
C) Dacia

3. otázka
Prvním automobilem značky byl:
A) Model B
B) Atlantis
C) Voiturette A

4. otázka
V roce 1945 bylo rozhodnuto o výrobě lidového automobilu. Jeho označení souviselo s typem, respektive konceptem karoserie. Jednalo se o:
A) Tudor
B) Kombiq
C) Kabro

iZdroj fotografie: Ralf Roletschek / Creative Commons / CC-BY-SA

5. otázka
S jakým českým městem je značka Škoda spojena?
A) Kopřivnice
B) Praha
C) Mladá Boleslav

6. otázka
Po sametové revoluci se stala značka Škoda součástí velkého koncernu. Byl to:
A) Volkswagen
B) Daimler
C) Fiat

7. otázka
Posledním „komunistickým“ modelem značky byl:
A) Popular
B) Kamziq
C) Favorit

8. otázka
Škoda vyráběla svého času auto, které by se dalo dnešním pohledem označit za MPV. Byl to model:
A) 1203
B) 603
C) 911

9. otázka
Automobilka vyráběla svého času i sportovně laděná auta s karoserií kupé. Mezi ta nejznámější a nejúspěšnější, včetně motorsportu, patří:
A) Škoda 130 RS
B) Škoda Octavia RS 2.0 TDI 4×4
C) Škoda Superb Combi

10. otázka
První elektrický model automobilka Škoda se jmenuje:
A) Elektriq
B) Ententiq
C) Enyaq

Správné odpovědi: 1B, 2A, 3C, 4A, 5C, 6A, 7C, 8A, 9A, 10C

Kolik bodů dáte?

Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 14 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články