Designéři Škoda Auto přepracovali klasiku do futuristických vozidel

V rámci projektu Icons Get a Makeover přepracovala automobilka Škoda Auto starší ikonická auta do vozidel budoucnosti.

i Zdroj fotografie: Škoda Auto
                   

To, že je potřeba omlazovat, zaregistrovala v poslední době velká spousta společností, mezi nimiž jsou i automobilky. Jednou z nich je i původně česká značka Škoda Auto a.s., která přišla s projektem překreslení plánů 5 starších modelů především z minulého století. I když tato auta pravděpodobně nikdy nevyjedou z výrobní linky, je projekt vskutku zajímavý.

iZdroj fotografie: Škoda Auto
Camper má v sobě kombinovat vzhled staré 1203 a moderních dodávek.

Škoda 1203 Camper

Tento nákres pochází z pera Daniela Hájka, jednoho z českých designérů Škody Auto, který má tento model dodávky z roku 1968 v oblibě. Camper má být koncipován jako karavan verze Volkswagen Transporteru, přičemž si zachovává hodnoty původního konceptu, blíží se tvarům a typickým obrysům české dodávky.

iZdroj fotografie: Škoda Auto
Návrh kabrioletu Felicie se výrazně podobá předloze, a to včetně lomeného čelního skla.

Škoda Felicia Kabriolet

Návrh Martina Leprince na inovaci tehdy oblíbené „Feldy“ z roku 1959 se má také blízce podobat původnímu vozu, vše je však zasazeno do moderní protáhlé karoserie. Kabriolet si vybral proto, že má rád myšlenku možnosti vidět na první pohled exteriér a interiér zároveň, Felicia byla tedy jasnou volbou.

iZdroj fotografie: Škoda Auto
Yuhan navrhla vůz podobný původnímu L&K Voiturette A včetně lavice nad úrovní volantu.

Laurin & Klement Voiturette A

Pravděpodobně nejstarším přepracovaným modelem v této sérii bylo jedno z prvních vozidel vyrobených českou automobilkou. Návrhářka Yuhan Zhang se rozhodla spojit supermoderní vzhled s tím nejstarším možným. Pro vozítko Voiturette by našla dokonce i využití, mohlo by podle ní být autonomní a jezdit s turisty po Praze.

iZdroj fotografie: Škoda Auto
Návrh 130 RS má oslavit původní závoďák ze 70. let.

Škoda 130 RS

Aymeric Chertier vždy obdivoval staré sporťáky, i proto se rozhodl zpracovat po svém nový design pro obdobu „Porsche západu“, jak byl model 130 RS v 70. letech familiárně nazýván. Nezapomněl ani na to, že auto dříve jezdilo offroadové závody, proto má i jeho nová podoba ochranný rám spojený s kostrou.

iZdroj fotografie: Škoda Auto
Nový návrh Popularu se autu z 30. let příliš nepodobá, je to spíše supermoderní sporťák.

Škoda Popular Monte Carlo

Designér interiéru Ljudmil Slavov se rozhodl převzít koncept Popularu, ten však naprosto přepracoval a výsledek se předloze příliš nepodobá. Na druhou stranu je však vidět, že z původního vozu ve spoustě ohledů vycházel, patrné je především zaoblení předních a zadních hran auta.

Diskuze Vstoupit do diskuze
111 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články