Německo zahájilo vyšetřování manipulací automobilky Mitsubishi. Ta je podezřelá z toho, že ovlivňovala výsledky měření emisí. Mělo jít o podobný postup, jako tomu bylo v minulosti v případě Volkswagenu a jeho aféry nazvané jako Dieselgate. I v tom případě docházelo tomu, že během měření emisí vykazovalo auto mnohem nižší hodnoty škodlivin, než tomu bylo v reálném provozu. A v podstatě ze stejné věci nyní německé státní zastupitelství podezřívá japonskou automobilku.

Dva naftové motory

Němečtí vyšetřovatelé zamířili k vybraným zástupcům značky Mitsubishi v Německu a požádali je o kontaktování majitelů těch vozidel, kteří mají pod kapotou dvě konkrétní motorizace. V obou případech se jedná o motory naftové. Prvním je verze o objemu 1,6 litrů a druhým je verze o objemu 2,2 litru. Podle všeho jsou to právě ty, které mají mít s emisemi problém a u kterých mělo Mitsubishi na základě podezření zkreslovat výsledky samotného měření emisí.

Svou roli v případu má také Continental

Jak konkrétně se společnost na podvodech, ze kterých je Mitsubishi podezřelé, podílela? Podle všeho to byl právě Continental, který byl pověřený tím, aby pro automobilku vyvinul příslušený software, který by dokázal zajistit, aby během měření auto vykazovalo nižší hodnoty emisí, a tak případnými testy bez problémů prošlo. Continental však nyní terčem vyšetřování není, zatím v případu Dieselgate II působí jako svědek.

Čeká se na vyšetřovatele




Mitsubishi se k celé věci pochopitelně zatím nevyjadřuje. Čeká se na první závěry vyšetřovatelů, kteří v tuto chvíli mají na základě několika faktů určitá podezření. Nyní jsou ve fázi sbírání důkazů. Pokud se skutečně prokáže, že Mitsubishi taktéž podvádělo a snažilo se udělat své vozy čistšími, než ve skutečnosti jsou, bude to pro automobilový svět další rána. A také další ukázka toho, jak těžké může být dodržovat stanovené emisní limity, pokud chcete být konkurenceschopní.