Všude se mluví o ekologii a zářné budoucnosti elektromobilů, a některé automobilky dokonce plánují výrobu vozů se spalovacím motory úplně zastavit. Patří snad auta s benzinovými a dieselovým motory do starého železa? Podle mnohých politiků, odborníků i šéfů automobilek ano. Vody ale v loňském roce rozvířil Matthias Müller, šéf koncernu Volkswagen. Na rozdíl od jiných považuje dieselové motory za nedílnou součást budoucnosti, a k elektromobilům se naopak staví skepticky.

Volkswagen diesel

Podle Müllera je elektrifikovaná budoucnost na zvážení, protože aktuálně tvoří auta na elektřinu jenom zlomek prodejů, ačkoliv je o nich slyšet stále častěji. Jeho vize je opravdu odvážná, neboť je jedním z mála, kdo se “opovážili jít proti proudu”. Nebýt dotací a všelijakých zvýhodnění na koupi elektrického auta, byl by o ně zájem téměř nulový, míní Müller.  Mnohem žádanější jsou podle něj spalovací motory, což potvrzují i všemožné statistiky. Neustálý vývoj a přítomnost moderních technologií navíc opakovaně snižují spotřebu auta a minimalizují emise, které y chtěl Volkswagen během několika let srazit na úplnou nulu.

Mohlo by vás zajímat: Volkswagen si s novým elektromobilem věří, říká že je rychlejší než Formule1. Co na něj říkáte vy?

Moderním ani autonomním technologiím se šéf VW nebrání, rozhodně ale neplánuje odepsat dieselové motory, jimiž je mj. Volkswagen proslulý. V následujících letech chce automobilka dokázat, že spalovací motory můžu fungovat, aniž by produkovaly škodlivé emise. Prvním krokem k tomuto cíli je plánovaný Volkswagen Golf 8. Generace, jež bude produkovat téměř nulové emise.

Volkswagen diesel




V hale nacpané zelenými auty se Matthiash Müller vyjádřil následovně: “Věříme, že se dieselová auta budou prodávat i nadále. Jsou čistá, potřebujeme je k dosažení cílů nulových emisí, a vyhovují celé řadě našich zákazníků. Takže diesely budeme i nadále podporovat, i když ne u malých modelů. Do jejich vývoje plánujeme v následujících dvou letech investovat značné množství prostředků, díky čemuž se stanou naše motory zcela ekologické.”

POKRAČUJTE NA DALŠÍ STRANU ČLÁNKU:

-PAGE-
Podle Müllera je a vině kromě vysokých cen elektromobilů také nedostatečně rozvinutá infrastruktura, kterou “auta budoucnosti” vyžadují. A budou to právě dieselová auta, co pomůžou k rozvoji moderního světa, míní Müller. Elektromobily ale úplně neodsuzuje, vždyť v nabídce koncernu jich najdeme hned několik. “Podle nás nadejde čas elektromobilů za 5 – 7 let”, dodává Müller. Podle něj také výrazně propadnou ceny energií a klesnou náklady na vývoj elektrických aut, což k jejich prodeji přispěje.

Šéf Volkswagenu - dieselové motory nekončí

Na závěr se šéf koncernu zmínil také o autonomním řízení, k němuž směřuje řada větších i menších automobilek. Podle něj má implementace “autopilota” do osobních vozů ještě dost času, a hojně využívaný bude naopak při taxislužbě nebo rozvozu balíků, kde jsou nejdražší položkou právě řidiči. V tomto směru se ale zlepší i pověst samotných povolání, která zejména v případě taxíkářů není dvakrát hezká.