Volkswagen si s novým elektromobilem věří, říká že je rychlejší než Formule1. Co na něj říkáte vy?

                   

Cítíte to napětí?!

Pokud budete mít čas a budete se nacházet někde blízko, určitě se stavte, rozhodně se bude nač dívat. Letos totiž půjde na Pikes Peak o jedinečnou událost. Volkswagen se náročného mezinárodního závodu International Hill Climbing Race (označuje se také jako Závod do oblak) zúčastní poprvé za posledních 30 let. Na této nepředvídatelné horské trati se německá automobilka naposledy pokusila zvítězit v roce 1987 se svým hory zdolávajícím speciálem Golf MK II vybaveným dvěma motory, jedním vpředu, druhým vzadu. Na sedadle řidiče tehdy seděl profesionální závodník Jochi Kleint a již od prvních minut držel vůz na prvních pozicích. Kvůli mechanické závadě ale vůz musel závod ukončit několik úseků před cílem, čímž kariéra nadějného Golfu MK II skončila jednou provždy v propadlišti dějin.

Tuto krutou porážku nesla automobilka velice špatně a nikdy se s ní nedokázala smířit. Letos 24. června má Volkswagen šanci tento neúspěch odčinit. Německá automobilka se prostřednictvím svého elektrického speciálu označeného I.D. R Pikes Peak vrací na místo činu v plné síle a s odhodláním zdolat horské kopce. Podaří se tak novému přírůstku rodiny elektrických vozů, které Volkswagen označuje zkratkou I.D., očistit dobré jméno a navrátit ztracenou čest a slávu svých předků?

Diesel je minulost, budoucnost patří elektřině

Přestože dřívější povrchy asfalt a šotolinu vystřídal v srpnu 2011 pouze asfalt, je pořád o co bojovat. Do nesmiřitelného souboje s ostatními vozy se pustí vyšperkovaný prototyp I.D. R Pikes Peak, který je věrnou elektrickou kopií originálu MK II z roku 1987. Tento nový skvostný unikát byl postaven zhruba před šesti měsíci a při zkušebních testech dosáhl čtvrtého nejlepšího času. A to přesto, že automobil při jízdě využil pouze jeden ze dvou motorů, jimiž je opatřen. Hmotnost vozidla byla úmyslně snížena z původních 2500 na 2248 liber kvůli stabilitě a pod kapotu byly usazeny dva čtyřválcové turbomotory o obsahu 1,8 litrů, převzaté z modelu Golf 2 GTI 16 V nahrazující neskutečnou sílu 643 koňských sil. Lehká konstrukce i skvělé aerodynamické vlastnosti – to jsou trumfy v rukávu konstruktérů z německého Wolfsburgu.

Každý z motorů má vlastní převodovku od známého britského výrobce Hewland, což znamená, že automobil může střídat podle potřeby náhon na přední, zadní nebo dokonce na všechny nápravy. „Ze všech aut, co Bergmann v roce 1987 vytvořil, byl Golf II Peak absolutně jedinečný,“ uvedl hlavní mechanik Jörg Rauchmaul a je na něm vidět, že neskrývá obdiv k původnímu modelu. Je naprosto neuvěřitelné, že Kurt Bergmann a jeho tým byli schopní tak úžasný projekt přivést na svět za pouhých šest měsíců. Dá se to popsat jako čerstvě obnovený kus automobilové historie. Předimenzovaný prototyp je tak věrný svému předchůdci, jak jen to bylo technicky možné. „Motory se originálu podobají se jako vejce vejci a pracují v naprosté synchronicitě, jinak by se I.D. R na asfaltu nedal vůbec ovládat“, dodává hrdě Rauchmaul. Ve finálních upgradech chce hlavní mechanik upravit oba motory tak, aby dosahovaly výkonu 500 kW.

Jako jezdec byl vybrán francouzský profesionální automobilový závodník Romain Dumas, který v těchto závodech již zvítězil v letech 2014, 2016 a 2017. Budete mu držet pěsti?

Diskuze Vstoupit do diskuze
121 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články