Být společnosti věrný se vyplácí, šéf Mercedesu dostane jako odměnu v důchodu přes 100 tisíc Kč denně, a bude tak zřejmě nejbohatším pracujícím důchodcem v Německu.

Dieter Zetsche - důchod

Odměňování manažerů bývá štědré, a v případě těch vrcholových to platí dvojnásob. Šéf společnosti Daimler, která stojí za výrobou vozů Mercedes-Benz, dostane k důchodu dostane za svou 43letou službu výslužku v přepočtu 100 tisíc Kč denně! Alespoň v sousedním Německu se tak ukazuje, že společnost umí za věrnost velmi štědře odměňovat. Dieter Zetsche navíc v automobilce nekončí, i nadále bude působut na vysokých funkcích.

Nejvyšší důchodový balíček v historii Německa

Zetsche působil na pozici generálního ředitele Daimleru 13 let, což je déle, než je v takové pozici obvyklé. I díky tomu se mu dostane opravdu velice štědré odměny, která znamená každodenní příjem 108 821 Kč. Ročně si tak přijde na více než 1 milion EUR „za nic“. Vyšší penzijní balíček dosud žádná německá firma nezaznamenala. Zetsche tak překonal dosavadního držitele otěží, Martina Winterkorna se 79 375 Kč, který dlouhodobě zastával funkci generálního ředitele společnosti Volkswagen.

Kromě opravdu příjemného důchodu získá Zetsche nárok čerpat peníze z penzijního fondu, který byl vytvořen pro manažery společnosti Daimler, a v jeho případě by se jednalo o částku 500 000 Eur ročně. Dohromady si tak přijde na přibližně 1,5 milionu EUR, což je v přepočtu 38 milionů a 675 tisíc Kč …částka, jakou spousta lidí nevydělá ani za celý život.

Zetsche zůstane pracujícím důchodcem

Novým generálním ředitelem společnosti se stane dosavadní člen správní rady Ola Källeius, původem ze Švédska, který se stará o vývoj a výzkum. Zetsche ovšem u Daimleru nekončí – za dva roky převzít předsednictvo v dozorčí radě, kde nahradí Mansfreda Bischoffa, jemuž v roce 2021 vyprší smlouva. Naskytne se mu tak příležitost k získání dalších 500 tisíc EUR, kterými doplní už tak ohromný důchod.

Důchod přišel dříve, než se původně plánovalo

Zetsche měl původně do důchodu odejít až o šest měsíců déle. Proč tedy ta náhlá změna? Na vině je snaha o restrukturalizaci celé společnosti, k níž je zapotřebí získat nové tváře. Začít se s ní totiž má už v lednu 2020, a Daimler na to chce být dostatečně a s předstihem připraven.

Transformace celého automobilové průmyslu spočívá především ve snaze elektrifikovat vozidla a připojit je k internetu. Investice vyžaduje taktéž snaha o vybudování bezpečného autonomního řízení. A právě tohoto proudu chce být Daimler součástí. S novým, inovativně smýšlejícím vedením se chde udržet v první lize, a i nadále vyrábět luxusní vozy pro náročné zákazníky.