Dočkáme se pick-upu od BMW? Máme zajímavé informace

                   

Australské zastoupení bavorské automobilky zoufale touží po tom, aby mělo v nabídce pick-up (nebo ute, jak mu říkají protinožci). „ZA pick-up bychom byli strašně šťastní a věříme, že je to něco, čím by se měla společnost zabývat,“ řekl Marc Werner, generální ředitel BMW Group Austrálie. „Začali jsme o tom jednat s centrálou, a zatímco tady hovoříme, už probíhá na toto téma průzkum, i když je příliš brzy na to, abychom mluvili o výsledcích této analýzy, ale pokud bychom pick-up začali vyrábět, rozhodně bychom ho uvítali.“

Podle Wernera je trh s tímto typem vozů v Austrálii na vzestupu, přičemž prodej v minulém roce vzrostl o 17 procent a segment zaujímá zhruba 13 procent ročního prodeje vozidel v celé zemi. Samotný australský trh je ale pravděpodobně příliš malý na to, aby BMW vyvinulo takový vůz výhradně pro tuto zemi. Automobilka by však mohla následovat strategii Mercedesu při vývoji modelu a následném prodeji ve vybraných regionech po celém světě. Pick-upy se také dobře prodávají v některých částech jihovýchodní Asie a Jižní Ameriky.
Werner není prvním mužem z BMW, který se zmiňuje o přidání automobilu typu pick-up do modelové řady. V loňském roce viceprezident BMW pro Asii a Jihoafrickou republiku Hendrik von Kunheim uvedl, že se o pickupu se přinejmenším uvažovalo a společnost zkoumala, zda by se uchytil na evropských a asijských trzích. Mercedes dokázal využít svých vynikajících vztahů s aliancí Renault-Nissan při vývoji třídy X s využitím platformy Nissan Navara, kterou si půjčil také Renault Alaskan. Bez podobného partnerství by BMW pravděpodobně využívalo platformu některého ze svých SUV. Spíše než klasickou konstrukci pick-upu, tedy karoserii na rámu, jakou volí většina výrobců tohoto typu vozidel, by tak BMW nejspíše volilo koncepci se samonosnou karoserií, podobné řešení, a jaké zvolili konstruktéři Hondy při tvorbě modelu Ridgeline.

Pokud by BMW chtělo něco opravdu divokého, mohlo by kdykoliv vytvořit ute (tedy pick-up) z existujícího modelu prostým ukrojením zadních sedadel a zavazadlového prostoru. Oddělení motorového sportu BMW divize M tento chirurgický zákrok ostatně provedla již před několika desítkami let. V osmdesátých letech si tým vytvořil servisní pick-up z kabrioletu řady 3. Divize jej později nahradila obdobně upraveným M3 z generace E92.

Diskuze Vstoupit do diskuze
85 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články