Dongfeng T5 Dragon Edition mění pravidla hry. Co překvapí při prvním setkání s čínským SUV a proč mohou zavedení soupeři ztratit jistotu? Odpovědi jsou překvapivější, než čekáte.
Když jsem se před necelými dvěma lety poprvé tváří v tvář setkal s novým SUV Forthing (Dongfeng) T5, překvapilo mě, jak moc se čínské vozy v posledních letech posunuly. Ještě před pár lety bych si jen těžko představil, že budu o vozu této značky uvažovat jako o plnohodnotné alternativě k zavedeným evropským nebo korejským SUV. Nová Dragon Edition (inspirace čínským rokem draka?) navíc přináší několik bonusů navíc. A extra zajímavou cenu k tomu. Pojďme se na to všechno podívat společně.
Moderní design, solidní výbava a motor, který mají Češi rádi
„Té-pětka“, jak jsem si pro sebe SUV od Dongfengu pojmenoval, již na první pohled zaujme výraznou maskou chladiče a elegantními LED světly. Možná bude zvenku na někoho působit dravě, uvnitř ale nabízí prostor a komfort, který by leckdo čekal spíš od zavedenějších jmen. Výrobce vsadil na moderní design, měkké materiály na dotykových plochách a digitální přístrojovou desku (tvořenou dvěma 10,25palcovými displeji) s intuitivním rozhraním.
Překvapilo mě také, jak snadno se manipuluje s digitálním ovládáním, což není u nových čínských modelů vždy samozřejmost. Dlužno dodat, že Dongfeng má ve stavbě automobilů desítky let trvající tradici (přesněji od roku 1969), není tedy v oboru žádným nováčkem. Což je patrné na většině jeho produkce. A po experimentech s různými typy pohonů konečně na českém trhu nabízí i motorizaci, kterou máme tolik rádi: jednoduchý motor s jednoduchým servisem.
Relativně nízká hmotnost jako cesta k úspornému provozu
Což konkrétně tady představuje 1,5litrový čtyřválcový motor se zcela dostatečným maximálním výkonem 130 kW a točivým momentem vrcholícím hodnotou 260 Nm. Potřebuje někdo více? Motor je spřažen s „čínskou klasikou“: 7stupňovou automatickou dvojspojkou, která zaručuje plynulé řazení a pohodlnou jízdu. Navzdory rozměrům a slušnému výkonu (a relativně nízké pohotovostní hmotnosti 1 665 kg) dosahuje T5 i velmi slušné spotřeby paliva ve své kategorii (průměrně 6,8 l/100 km dle WLTP), na benzinkách tedy nebudete častými klienty.
Když porovnám T5 se zavedenými modely, jakými jsou Hyundai Tucson nebo domácí Škoda Karoq, novinka si velmi dobře vede v prostornosti a výbavě. Tucson nabízí tradičně zajímavý mix atraktivního designu a solidního zpracování, Karoq boduje praktičností i image, kterou výrazně podporuje český původ. Forthing T5 naopak umí bodovat cenou – za srovnatelnou (nebo nižší) částku často dostanete bohatší výbavu v základu. A to i v oblasti záruky: výrobce slibuje 2+3 roky nebo 150 000 km v záruce.
Čínské značky stále bojují s předsudky. Pochopitelně
Je ovšem fér přiznat, že nové značky u nás zatím mohou narážet na předsudky. V očích některých řidičů bude jméno Dongfeng znamenat „velkou neznámou“. Je to podobná situace, jakou jsem pozoroval, když před lety vstupovala na český trh dvojice Hyundai/KIA. Dnes už málokdo pochybuje o kvalitě její produkce. Stejně tak se očekává, že i čínské značky urazí podobnou cestu – začnou agresivní cenou a štědrou výbavou, časem přesvědčí zpracováním i spolehlivostí.
Forthing T5 Dragon Edition – akce od 6.8. do 15.9.2025 | Cena bez DPH | Cena s DPH |
---|---|---|
Ceníková cena modelu | 685 867 Kč | 829 900 Kč |
Akční cena modelu | 603 223 Kč | 729 900 Kč |
LED světlomety | 7 842 Kč | 9 490 Kč |
Metalická barva | 14 041 Kč | 16 990 Kč |
Media & Connect Paket | 12 230 Kč | 14 799 Kč |
Urban Edge Paket | 12 230 Kč | 14 799 Kč |
Rozšířená záruka 3+2 roky, nebo 150 000 km | * |
A to nedůležitější na závěr: dovozce nabízí aktuálně slevu 100 000 korun na speciální model „T5 Dragon Edition“ – z původních 829 900 Kč je tak 729 900 Kč, včetně DPH. Což mi za velmi dobře vybavené a velmi slušně jezdící SUV nepřijde jako přehnaná částka. A navíc: servisní síť je už opravdu bohatá a neustále se rozšiřuje. Sleva je platná jen do 15. září. V Číně je Dongfeng jednou z největších automobilových firem a spolupracuje i s evropskými partnery, což napovídá o jejich ambicích v kvalitě a technologiích (viz data agentury CAAM za rok 2023).