Superlevné SUV okouzlilo Čechy: Za chvíli ho uvidíte na každé silnici. Cena z říše snů, děsí Škodu i Dacii

Druhá největší čínská automobilka Dongfeng se již na českém trhu zabydlela a má zde širokou prodejní a servisní síť. Nové hybridní SUV je vítaným oživením nabídky.

i Zdroj fotografie: Dongfeng
i Zdroj fotografie: Dongfeng
i Zdroj fotografie: Dongfeng
i Zdroj fotografie: Dongfeng
i Zdroj fotografie: Dongfeng
i Zdroj fotografie: Dongfeng
i Zdroj fotografie: Dongfeng
i Zdroj fotografie: Dongfeng
i Zdroj fotografie: Dongfeng
i Zdroj fotografie: Dongfeng
i Zdroj fotografie: Dongfeng
i Zdroj fotografie: Dongfeng
i Zdroj fotografie: Dongfeng
i Zdroj fotografie: Dongfeng
i Zdroj fotografie: Dongfeng
i Zdroj fotografie: Dongfeng
Dalších 12 fotografií
Dalších 12 fotografií
                   

Není to tak dávno, co jsme v redakci měli zapůjčené nádherně červené (a ještě lépe tvarované) SUV T5 EVO od čínského Dongfengu. Druhá největší čínská automobilka s více než padesátiletou tradicí ve výrobě automobilů před dvěma lety vstoupila na náš trh a začala tady budovat kompletní prodejní a servisní síť. Jednou z podzimních novinek pak bude hybridní verze, odvozená právě od zmíněného SUV T5 EVO, a my se na ni podíváme nyní společně.

Čechům se T5 EVO v červené barvě opravdu líbila

Úvodem bych se ale rád ještě vrátil k oné poznámce o dokonalých tvarech, zmíněné v předchozím odstavci. Byly to totiž právě tvary elegantní karoserie rudě červeného SUV, které nám při každém zastavení na kávu či jen tak ve městě na zmrzlinu zajišťovaly v podstatě neutuchající zájem veřejnosti a řidičů. Mnozí se nakonec osmělili a přišli na „kus řeči“ zeptat se, co je to vlastně za automobil. Jako druhý, vcelku logický dotaz pak většinou následovalo ono obligátní „a za kolik to je k mání“.

iZdroj fotografie: Dongfeng

Exkluzivně: Test čínského SUV s 800 kW, nic podobného jsme neviděli. Dongfeng Hero M917 již brzy v Čechách

S odpovědí, že jde o čínský Dongfeng, jsme uspěli tak v polovině případů, přece jen ten název zní (pro české ucho) opravdu poněkud exoticky, navíc Češi obecně zatím o čínských automobilkách nemají moc velké povědomí. Zato s cenou (tehdy jsme uváděli kolem 800 tisíc, neb přesná cena ještě nebyla stanovena, byly to první kusy T5 v Čechách) jsme se dočkali i nabídky na přímo odkoupení testovacího, novinářského vozu. Jak se smál můj kolega, stačilo si někde sednout na kávu, sepsat kupní smlouvu a „královsky se rozdělit na půl“.

Test čínského SUV jsme pojali opravdu netradičně

Novinářská auta se však neprodávají, ta se především testují. A my jsme tehdy náš projekt „T5 EVO v AutoŽivě.cz“ pojali opravdu velkoryse, neb jsme chtěli zjistit, co je pravdy na pochvalných recenzích (speciálně na jízdní vlastnosti a vůbec celkový jízdní projev), které T5 předcházely a které se k nám pochopitelně donesly. Neměli jsme totiž iluze o tom, že by si jak čínský výrobce, tak evropský, případně i český dovozce nedokázali pár pozitivních článků zajistit. A tak jsme zvolili malinko netradiční způsob.

iZdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz

Zavolal jsem Davidovi Kubrtovi a předestřel mu svůj nápad. „Ty chceš jezdit v Sosnové s čínským SUV s jedna-pětkou motorem? Upadnou tomu kola v první zatáčce.“ Kdo trochu Davida a jeho komentáře znáte, jistě mi potvrdíte, že tato formulace je pořád ještě velmi mírná. Tedy mírná na to, co je občas schopen pronést na adresu auta, které má před sebou. Tuhle jsem se mu smál, že ani nemá smysl „vypípávat“ video z jedné z prohlídek, že tam to pípání může nechat po celou dobu. A ušetří se za práci ve střižně.

Čínské SUV za pár korun se dostalo na náš trh a zostudilo Mercedes G63 AMG. Pološílený Kubrt porušil tabu a postavil obě auta proti sobě

„Nechci v Sosnové jenom jezdit. Chci to SUV postavit proti Mercedesu“

Moje odpověď ale byla jasná: „Ne, já ho nechci jen protáhnout v Sosnové. Já chci, abychom ho tam přímo na místě porovnali s tvým Mercedesem“. Pro neznalé: Kubrt jezdí povětšinou v osmiválcové G63 AMG. V telefonu tehdy následovalo hrobové (a notně dlouhé) ticho, až David konečně promluvil: „Ty ses úplně zbláznil.“ Nezbláznil, a zbytek už je historie. My jsme to totiž opravdu zkusili. „Blbnuli“ jsme tehdy v Sosnové celé odpoledne, výsledek by se dal shrnout do tohoto Davidova citátu:

„To auto se chová a vůbec jede nečekaně dobře, dokonce bez ohledu na to, jaká je na něm cenovka. Popravdě nevědět, že je z Číny, budu podvozek hádat spíše na velmi dobře odladěné BMW. Nebo některé ze sportovních Audi.“ David Kubrt

Nový Dongfeng T5 EVO HEV – technické údaje

  • Zdvihový objem motoru: 1 500 ccm
  • Typ paliva: Hybridní
  • Výkon spalovacího motoru: 125 kW / 170 koní
  • Točivý moment: 280 Nm
  • Výkon elektromotoru: 55 kW / 75 koní
  • Točivý moment elektromotoru: 300 Nm
  • Baterie: Li-Ion, 2 kWh
  • Systém pohonu se 3 režimy (Eco – Sport – Normal)
  • Objem palivové nádrže: 55 l
  • Kombinovaná spotřeba: 5,3 l / 100 km
  • Délka: 4 595 mm
  • Šířka: 1 865 mm
  • Výška: 1 680 mm
  • Rozvor: 2 715 mm
  • Rozměry pneumatik: 235/55/R19

To je od Kubrta kompliment nad jiné a dokazuje to mj. i video z jízdy, které jsme tehdy pořídili. Pod kapotou tehdy byla klasická, již zmíněná „jedna pětka“. Prima motor, ale nic extra. Od podzimu však bude v prodeji stejný motor s mildhybridní sestavou, nebývale velkou 2kWh baterií, a především velmi zajímavou spotřebou 5,3 litru na 100 km. Ke které vám notnou měrou dopomůže právě zmíněný hybrid, stejně jako k citelně lepší (a plynulejší) akceleraci. Hybridní model má také mj. vylepšený interiér a nová, opravdu komfortní a kůží čalouněná sedadla.

Přičemž to řidičovo je elektricky nastavitelné v 10 směrech, ventilované a pochopitelně i vyhřívané. Všechny ostatní příjemné vlastnosti T5 EVO zůstaly zachovány. Z nich bych „vypíchnul” dvě: rozvor 2 715 mm, který je na kompaktní, pětimístné SUV velmi slušný (pro srovnání Škoda Karoq: 2 638 mm) a zajišťuje dostatek místa na zadních sedačkách, tou druhou je bohatá výbava (připlácí se jen za metalízu snesitelných 16 490 a za LED světlomety skromných 9 490 korun)

A na hybridní model i záruka, která je na 3+2 roky nebo 150 000 km a je zahrnuta v ceně. Ta činí dle oficiálního ceníku 919 000 korun – a my se již nemůžeme dočkat na test hybridu T5 EVO HEV. I s dalším videem. Zůstaňte s námi, jsme AutoŽivě.cz

Galerie

Dalších 12 fotografií
Dalších 12 fotografií
Diskuze Vstoupit do diskuze
130 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články