Dopravní policista prozradil nejčastější příčiny nehod. Poučte se z chyb druhých

i Zdroj fotografie: Policie
                   

Drtivá většina dopravních nehod souvisí s ignorováním dopravních předpisů, nepřiměřenou rychlostí nebo špatným odhadem stavu vozovky. Podívejte se na nejčastější příčiny dopravních nehod, abyste je nemuseli opakovat po ostatních nešťastnících. Ušetříte tak spoustu peněz i své fyzické a psychické zdraví.

Krajnice

Dopravní pravidla umožňují zastavit a dokonce zaparkovat na okraji silnice, pokud to není dále upraveno dopravními značkami. Kromě toho mohou vozidla v případě technické poruchy zastavit v odstavném pruhu. Jízda po chodníku je ale zakázán. To, co se stalo na obrázku, jasně naznačuje, co se asi stalo. Bylo štěstí, že viník nehody nebyl po srážce odhozen do protijedoucího pruhu. Ale kdyby se to, vše by dopadlo mnohem hůře.

iZdroj obrázku: Needpix

Tip: Nejezděte při kraji silnice, a už vůbec ne ve vysokých rychlostech.

Mokrý asfalt

Typický případ „akvaplaningu“. Dokud jedete rovně, auto poslouchá řidiče. Jakmile ale začnete předjíždět, situace se dramaticky mění. Stav pneumatik a tloušťka vodní vrstvy na silnici při vysoké rychlosti se sávají kritickými faktory, řidič se chce zařadit  před kamion, ale nejde to. Auto ztrácí kontrolu,roztáčí se. Když máte štěstí, nehodě se vyhnou protijedoucí vozy.

i Zdroj obrázku: Needpix

Řidič musí řídit vozidlo rychlostí nepřesahující stanovený limit, s přihlédnutím k intenzitě provozu vozidla, funkcím a stavu a zatížení, silnici a povětrnostním podmínkám, zejména viditelnosti ve směru jízdy. Rychlost musí řidiči dávat příležitost neustále sledovat pohyb vozidla, aby splňoval požadavky pravidel silničního provozu.

Tip: Zpomalte během deště.

Vozidla se signalizovanou zvláštní předností

Na křižovatce nedáte přednost hasičskému autu se sirénou a blikajícím majákem a musíte se hodně snažit, abyste zabránili srážce. Nikdo vám nebude věřit, že jste nevěděli, že při přiblížení k vozidla se zapnutým modrým blikajícím světlem a zvláštním zvukovým musí řidič zajistit nepřerušený průjezd uvedeného vozidla.

i Zdroj obrázku: Needpix

Tip: Neignorujte speciální vozidla.

Předjíždění „myškou“

Řidič džípu se chystá přdjíždět, ale nedává levé směrové světlo. V poslední chvíli si všimne projíždějícího vozu, který stejný manévr zahájil o chvíli dříve. Prudký pohyb kola a SUV začne klouzat. V důsledku toho došlo k poškození motocyklu.

Před zahájením jízdy musí řidič zajistit, aby byl jízdní pruh, do kterého má vyjet, volný v dostatečné vzdálenosti k projetí, a aby při předjíždění nevytvářel nebezpečí pro dopravu a nepříznivě nepůsobil na ostatní účastníky silničního provozu.

Tip: Řiďte se pravidly předjíždění a v případě nouze neprovádějte náhlé pohyby volantem, zvláště pokud nemáte odpovídající dovednosti.

Odbočování vlevo

Vypadalo to, že řidič auta se udělal všechno správně: dojel na výhled a zapnul levá směrová světla. Před ním je další pruh volný, kam až oko dohlédne.Řidič těžkého nákladního vozidla však porušuje následující pravidlo:

i Zdroj obrázku: Needpix

Řidič nesmí popojet v případě, že vozidlo jedoucí před ním ve stejném jízdním pruhu zapnulo směrové světlo vlevo. A on je opravdu na vině. Zastavit naložený nákladní vůz není snadné.

Diskuze Vstoupit do diskuze
66 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články