Důchodce (75) se sotva vybelhal o holi ze staré Hondy. Pak otevřel druhou garáž a bylo vymalováno, svištěl rychlostí 351 km/h

Dát na první dojem může být někdy velmi ošemetné. Člověk totiž postupně zjistí, že všechno je úplně jinak. A že není radno nikoho podceňovat.

i Zdroj fotografie: S vědomím Stefan Kotze Media
i Zdroj fotografie: S vědomím Stefan Kotze Media
i Zdroj fotografie: S vědomím Stefan Kotze Media
i Zdroj fotografie: S vědomím Stefan Kotze Media
i Zdroj fotografie: S vědomím Stefan Kotze Media
i Zdroj fotografie: S vědomím Stefan Kotze Media
i Zdroj fotografie: S vědomím Stefan Kotze Media
i Zdroj fotografie: S vědomím Stefan Kotze Media
i Zdroj fotografie: S vědomím Stefan Kotze Media
i Zdroj fotografie: S vědomím Stefan Kotze Media
i Zdroj fotografie: S vědomím Stefan Kotze Media
i Zdroj fotografie: S vědomím Stefan Kotze Media
Dalších 8 fotografií
Dalších 8 fotografií
                   

Pro mnoho lidí je věk zkrátka jen číslo. Prostě datum, které máte napsané v občance a podle kterého vás poměřuje okolí. A co více, vaše nejbližší okolí. Ženy počítají každý rok a nemohou stále uvěřit tomu, že pro nás muže je jejich věk naprosto nezajímavý údaj, protože je vnímáme komplexně, jako obdivuhodné bytosti a osobnosti. Pro muže jsou některé „zlomové“ narozeniny (40,50 a výše) jakýmsi signálem k tomu, co všechno ještě musí stihnout. A pro některé není ani 75 let důvod k tomu, aby nedali 351 kilometrů v hodině. Na letišti. Tak to se na to pojďme podívat.

Nezvykle dobré video o prvním (klamavém) dojmu

A jestli máte jenom trochu času, shlédněte, prosím, níže přiložené video o tomto příběhu celé. Když totiž odhlédneme od všech automobilových nuancí, je na něm možná nejzajímavější jedna věc. A sice jak první pohled a první úsudek dovede klamat. V tomto případě neuvěřitelně hodně. Když se podíváte na našeho hrdinu Barryho, jak jede v levné staré třídveřové Hondě z nákupu, jak z ní vystupuje, jak u toho vzdychá a jak mu to celé už moc evidentně nejde, napadne vás jediné. Věk nelze zastavit.

iZdroj fotografie: S vědomím Stefan Kotze Media

A protože celé je to nasnímané mimořádně citlivou, až filmově dokumentární kamerou, vidíme Barryho i doma, jak si odkládá igelitku z diskontu, jak se pohybuje pomalu, adekvátně věku. Jenže… To přesně je dokonale matoucí. Nebo řekli byste snad, že tento senior má v garáži něco, co s láskou piplal a ladil roky do té podoby, až mu na brzdě naměřili 1200 koní? 1200!!! A vedle toho jezdí typicky důchodcovskou Hondou Civic, starým modelem, s igelitkou a holí… Popravdě, dokoukal jsem to celé, byť stopáž je delší, než jsem běžně schopen snést. Ale nelituji ani vteřiny.

Garáž s pokladem vedle Hondy

Protože druhé dějství celého „stáří“, a důkaz o klamu prvního dojmu přijde přesně v okamžiku, kdy Barry zvedne dveře od svojí druhé garáže. A vy uvidíte GT-R s velmi vtipnou značkou na přání, od pohledu udržované a ne moc jeté. A už navíc víte, že tohle GT-R přesně využilo potenciál, který se o tomto autu ví dlouhodobě: a sice že jde poměrně jednoduše výrazně „vytunit“, že motor snese podstatně více, než je sériových 510 koní. Klidně i dvojnásobek, i víc. A to se přesně Barrymu povedlo. Výsledek?

iZdroj fotografie: S vědomím Stefan Kotze Media

Výsledek je ohromující. Ten samý Barry, který se „šourá“ se starým Civicem si sedne za volant japonského digitálního bolidu, domluví se na místním letišti a na její ranveji dá – 351 km/h. A v zásadě nic zvláštního se u toho neděje. Když pozorujete „gé-té-erko“, jak nenuceně zrychluje nad 330 km/h, je vám jasné, že se vlastně tak moc nestalo. Tohle je opravdu magické auto, jakkoli je poměrně „neemotivní“. Ale na druhou stranu je neuvěřitelně efektivní a schopné zprostředkovat opravdu rychlosti z říše supersportů. Kam navíc v této úpravě také nepochybně patří.

Česká stopa v maximálních rychlostech

A ještě jedna zajímavá, ryze česká stopa. Pamatujete nedávný rychlostní pokus Radima Passera s jeho Bugatti Chiron na německé dálnici, navíc za plného provozu? Všechny ty přípravy na videu, speciální druhý klíč odemykající omezovač, dramatické záběry, ne nepodobné prvnímu startu raketoplánu. Aby ve výsledku zajel rychlost 417 km/h. Pravda, je to víc než 351 km/h. Jenže také s neporovnatelně dražším autem a týmem lidí kolem, navíc Radim Passer není v seniorském věku. Proti tomu mi přijde pětasedmdesátiletý Barry s jeho GT-R a v bezpečí letiště tak nějak – sympatičtější. Jak to vidíte vy? Děkujeme za názor do diskuse!

Galerie

Dalších 8 fotografií
Dalších 8 fotografií

Jaké auto byste chtěli mít v důchodu vy?

Diskuze Vstoupit do diskuze
88 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Zobrazit další články
ArmádníZpravodaj.cz
ArmádníZpravodaj.cz
Ultimátní zabiják lodí, proti němuž nebude obrany: Čína pracuje na rychlém „raketo-torpédu“ s nadzvukovou rychlostí
Události247.cz
Události247.cz
Jako za bolševika: Putin nadělí Rusům nepříjemný vánoční dárek. Na potraviny si podle nového videa vystojí pořádné fronty
VědaŽivě.cz
VědaŽivě.cz
Lechtání může ublížit dítěti i dospělému: Smích vždy neznamená zábavu, může to přejít až k týrání
adbz.cz
adbz.cz
Čtyři věci, které orchideje k smrti nenávidí. Kdo se jich vyvaruje, může se z nádherných květů těšit po celý rok