Elektrická Dacia zachycena na nabíječce. Má být nejlevnějším elektromobilem

                   

Když Dacia odhalila informace o tom, že chystá elektromobil, způsobilo to pochopitelně velký poprask. Hlavně z toho důvodu, že tato rumunská automobilka spadá spíše do lowcost segmentu, kde nelze očekávat žádnou opulentní výbavu a i provedení je spíše účelné, než designové. Toto všechno se však pozitivně projevuje na ceně. A právě o té se mluví i v souvislosti s představením elektromobilu Dacia, který by se tak mohl, tedy dokonce měl stát nejlevnějším elektrickým vozem na trhu.

iZdroj fotografie: iStock.com

Auto zachyceno na nabíječce

Moc informací, hlavně potom obrázků k dispozici přece jenom není. Že však Dacia s vozem pokročila a že už probíhá jeho testování, to potvrzuje jeden ze špionážních snímků z Rumunska. Ve městě Craiova byla elektrická Dacia zachycena, a to ve chvíli, kdy čerpala elektrickou energii z nabíječky. A tak je možné udělat si konečně reálný obrázek o tom, jak bude auto vypadat.

Nutno říci, že od konceptu se reálné provedení přece jenom liší a auto spíše připomíná obyčejnou klasickou Dacii, než něco modernějšího a stylového, jak tomu často v případě elektromobilů, které se snaží odlišit, bývá. Patrná je také změna nabíjecího portu. Zatímco u konceptu je na levé straně kousek od předního blatníku, Dacia zachycená na nabíječce v Rumunsku má port v přední části, přímo v přední masce.

iZdroj fotografie: iStock.com

Elektromobil pro každého

Právě takto se o něm mluví. Dacia Spring má být především pro svou cenu velmi dostupným elektrickým vozem, což může ke koupi motivovat i toho, koho ceny konkurence odrazují. Zároveň je třeba počítat s tím, že podobně jako u jiných vozů Dacia, i tady bude jistě kladen důraz na cenu. Pokud jde o parametry související s elektrickou energií, měla by Dacia Spring využívat baterii o kapacitě 26,8 kWh, který zajistí dojezd až 271 kilometrů. Maximální rychlost však bude jenom 105 kilometrů v hodině. To mluvíme o nejvyšší verzi, jelikož v té základní se počítá s menšími bateriemi a dojezdem kolem 200 km. Na běžné cesty do práce je však i toto dostačující.

Diskuze Vstoupit do diskuze
112 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články