Elektromobilita u VW začala již v roce 1972. První byl model T2 Elektro

                   

Mluvíte o elektromobilitě jako o slepé uličce, jejíž vývoj začal před pár lety? Realita je taková, že vozy na elektřinu začaly vznikat podstatně dříve. Jasným důkazem toho, že se možná ropná krize začala řešit už v sedmdesátých letech byla automobilka Volkswagen, která v roce 1972 ukázala svůj první elektromobil ve své historii. Často se na něho zapomíná, ale auto skutečně existovala, a dokonce i běžně fungovalo.

Volkswagen T2 Elektro jako průkopník elektromobility

Vůz Volkswagen T2 Elektro můžeme označit za průkopníka současné elektromobility. Objevil se v roce 1972 a nutno říci, že na tuto dobu měl celkem slušné parametry. Jeho maximální rychlost byla zhruba 70 kilometrů v hodině, což bylo dáno hlavně jeho nižším výkonem, který činil pouze 23 koní. Na tu dobu však šlo o hodnotu víceméně dostatečnou. Nijak špatný nebyl ani dojezd, který na jedno nabití činil 70 kilometrů. Dnes už by tato hodnota asi neobstála, ale dříve se rozhodně nejezdilo přes celou zemi sem a tam.

Vyrobeno bylo kolem 200 kusů

Volkswagen T2 Elektro nebyl žádným prototypem, ale byl skutečným sériovým autem. Ale nutno dodat, že vyrobeno bylo zhruba jenom 200 kusů, které šly následně do oblasti obecních služeb, kde byly využívány. Vůz tak dokázal celkem slušně posloužit. Když se blížilo vybití baterií, stačilo ho nabít stejně, jako je tomu u dnešních elektromobilů.

Energie se ukládala v akumulátorech, které byly umístěny pod podlahou v oblasti mezi přední a zadní nápravou. Jednalo se samozřejmě v porovnání s dneškem o velmi zastaralou, ale v té době klasickou koncepci akumulátorů, které byly založeny na kombinaci olova a kyseliny. To logicky znamenalo fakt, že vůz kvůli tomu zvýšil svou hmotnost o více než 800 kilogramů.

K vidění ve Wolfsburgu

Pokud byste měli zájem tohoto známého průkopníka elektromobility u Volkswagenu vidět, možnost samozřejmě existuje. Řada těchto vozů se ještě dochovala. Nejjednodušší možnost, jak si ho prohlédnout je vyrazit do muzea Volkswagen ve Wolfsburgu. Tam se na vlastní oči přesvědčíte, že se ropná krize začala řešit už v sedmdesátých letech a klasické palivo měla nahradit právě elektřina.

Diskuze Vstoupit do diskuze
143 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články