Elektromobily mají v Německu utrum. Situace je jasná, bezpečnost je tady na 1. místě. Budou následovat i ostatní země?

Zdaleka ne všechny stránky provozu elektromobilů jsou bezproblémová a zalité sluncem. Když dojde na nejhorší, karty se začínají náhle obracet. A Němci bývají velmi opatrní.

i Zdroj fotorafie: Depositphotos
                   

Přes stále vzrůstající mediální „masáž“ o nutnosti přechodu na elektromobilitu tu a tam probleskne zpráva, popisující provoz automobilů na baterie z poněkud jiného úhlu. Ještě v relativně čerstvé paměti je požár obří nákladní lodi, který podle všech dostupných svědectví způsobilo vznícení baterií v elektromobilech. Respektive nemožnost tento požár uhasit v provzorních podmínkách, panujících na lodi. V Německu k tomuto problému přistoupily s pečlivostí sobě vlastní, a výsledkem je nečekané rozhodnutí. Pojďme se na něj podívat společně.

FIA je s Němci zajedno: bezpečnost především

Jak totiž uvádí zpráva německé verze magazínu motorsport, obě elektrické Lancie Delta Integrale týmu Special One Racing shořely během závodu mistrovství světa v rallycrossu, pořádaném v Lydden Hillu. Světová federace motoristického sportu po svém probíhajícím vyšetřování této záležitosti dala jasně najevo, že bezpečnost je prvořadá. Proto zakázala start vozů třídy RX1e („e“ značí elektrický pohon) během dalšího kola šampionátu, který je na programu v německém Esteringu.

Elektromobily jsou časovaná bomba: Nastalo totální inferno, změní se úplně vše. Pravda vyšla na povrch

Vyšetřování příčiny požáru během britského závodu mistrovství světa v rallycrossu v Lydden Hill pokračuje. Přestože bylo shromážděno a analyzováno značné množství informací a dat, rozhodla se FIA ​​z bezpečnostních důvodů, stejně jako z důvodů pokračujícího vyšetřování odložit kolo RX1e v německém Esteringu, původně plánované na 19. a 20. října 2023“, uvedla v prohlášení FIA.

Jinými slovy: Němci nedovolí provoz elektromobilů na závodech, pokud tyto na minulém podniku shořely v depu zatím bez známé příčiny, zato zcela fatálně. Požár vypukl ve stanu týmu Special One Racing v polovině července před startem závodního víkendu na Lydden Hill. A zničil dvě Lancie Delty Sebastiena Loeba a Guerlaina Chicherita a také vybavení závodního týmu včetně kamionu. Majitel týmu Chicherit poté prohlásil, že jeho tým se v této sezóně WRX již nezúčastní.

iZdroj fotografie: RedBull Content Pool

Obě Lancie, týmový kamion, stejně jako vybavení depa lehly popelem

Z pochopitelných důvodů: elektrický restmod Lancie Delta Integrale, se kterým se světového šampionátu tým zúčastňoval není možné znovu postavit za několik týdnů, stejně jako není možné obnovit vybavení týmu. Sám legendární Sebastien Loeb poté na sociálních sítích uvedl, že nikomu z týmu se nic nestalo. Přesto je podle něj smutné vidět, jak všechno, čím on a lidé kolem něj žili dlouhé měsíce lehne zcela popelem. Čímž jsme zpátky na začátku: Pokud už se elektromobil vznítí, je velmi nesnadné jej uhasit a důsledky bývají fatální.

V tomto případě to „odnesly“ dvě opravdu nádherné Delty Integrale, byť se zřejmě mnozí z vás ozvou, že originál přeplňovaným dvoulitrem turbo je zkrátka jenom jeden. A zřejmě by se sám v depu nevznítil. Na čemž je zřejmě kus pravdy. Jak to vidíte vy, bylo rozhodnutí FIA a potažmo Němců ve smyslu zákazu startu správné? Jsou opravdu elektromobily, co se samovznícení týče podle vás nebezpečnější? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!

Přijde vám rozhodnutí Němců jako správné?

Zdroj: Motorsport
Diskuze Vstoupit do diskuze
78 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články