Elektromobily ve městě totálně selhaly. Radnice přikázala návrat k dieselům, nedají se prý nahradit

Ačkoli jsou elektromobily pro městský provoz údajně jako stvořené, začíná se ukazovat, že i takovéto řešení má své limity. Zejména pokud napadne sníh, jako se tomu stalo letos.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Jsou situace, kdy i velmi ekologicky založená města a jejich radnice nad provozem elektromobilů po nějakém čase „zlomí hůl“ a řeknou „dost!“. V některých oblastech městského provozu se zkrátka původní idea bezemisního provozu ukáže jako nevyhovující a nezbývá, než povolat do služby staré, osvědčené diesely. Jakkoli by z takových rozhodnutí některým úředníkům v Bruselu zřejmě zčernala skla brýlí, jedna věc je zkrátka ideologie, druhá je praxe. Pojdme se na ten triumfální návrat dieselů podívat společně.

Tvrdá práce v komunálních službách odhalila limity

Nejde přitom o nic menšího, než je denní práce v komunálních službách. Ptáte se, jak je to možné, když i ten kurýr, co vám včera přivezl balíček z e-shopu, přijel v elektrické dodávce? To je sice pravda, jenže tady máme na mysli opravdovou práci – s tunami sněhu. Navíc, jak je z tohoto již patrné, práci v zimě. Což je zrovna roční období, které většina elektromobilů nemá z principu příliš v lásce, neb jejich reálné dojezdy se v těchto měsících stávají velmi nereálnými.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Jinak si nelze vysvětit rozhodnutí radnice v New Yorku, kde se v poslední době používají elektromobily k odklízení sněhu z ulic. Nyní se však po testování ukázalo, že toto řešení vzhledem k reálnému dojezdu vozů zcela neplní svou funkci. Byl třikrát menší, než předpokládalo vedení města. To věru není nic, co byste chtěli dnes a denně řešit. Padlo tak rozhodnutí odklízet sníh z městských ulic opět automobily s dieselovým pohonem, protože používání elektromobilů zkrátka není příliš rentabilní.

Elektromobily nedokázaly pracovat déle, jak 4 hodiny

Zajímavé. Spojení „není rentabilní“ se v souvislosti s elektromobily nevyskytuje příliš často, ale tady, zdá se, na něm něco bude. Podle informací prezentovaných zahraničními médii se totiž New York City Cleanup Department nedávno rozhodl objednat 14 elektrických vozů na odklízení sněhu z městských komunikací. Dříve byly testovány elektrické popelářské vozy a zametací vozy, které fungovaly skvěle, takže bylo rozhodnuto jít o krok dále a otestovat elektrická sněžné pluhy. 

Ty se však ukázala jako skutečný neúspěch a nyní se město rozhodlo od tohoto způsobu odklízení sněhu z měst upustit. A vrátit se k vozům s dieselovým pohonem. Elektromobily totiž měly fungovat v klasických, 12hodinových směnách a poté se dobíjet. Nicméně již po 4 hodinách měly vozy problémy nejen s odklízením sněhu z ulic, ale i s pohybem jako takovým. Jinými slovy, bylo potřeba dobíjet baterie. A to opravdu, ale opravdu poslední, co v době sněhové kalamity jako šéf komunálních služeb potřebujete, jsou odstavené pluhy v ulicích.

Žádná změna zatím na obzoru není, diesel se vrací

Zástupci nejmenované americké značky elektrických náklaďáků přiznali, že v tuto chvíli nejsou schopni splnit požadavky newyorských úředníků. U vozů na odklízení sněhu zatím nelze očekávat žádné změny. Město se musí vrátit k naftě a nevypadá to zatím na změnu. Zimní práce zřejmě ještě nějaký čas nebudou doménou čehokoli, čemu „v žilách“ neproudí stará, poctivá nafta. Jak to vidíte vy, dává užívání něčeho, co je tak závislé na okolní teplotě vůbec smysl? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!

Koupili byste si elektromobil?

Diskuze Vstoupit do diskuze
101 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články