Aféra Dieselgate výrazně zahýbala automobilovým světem. Tímto slovem je totiž označeno výrazné podvádění s emisemi u vozidel Volkswagen. Nutno říci, že automobilku to zasáhlo především z hlediska soudních sporů a odškodného, jelikož prodejnost to nijak výrazně nesnížilo. Zároveň tato aféra ukázala, že vozy ve skutečnosti nemusí být až tak čisté, jak se na první pohled jeví, podle hodnot na papíře.

ZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

EU chce větší kontrolu vozidel

Aby se zabránilo další aféře Dieselgate, chce EU po jednotlivých státech, aby se měření emisí provádělo u jednotlivých vozidel více a častěji. Naštěstí se to nebude týkat vlastníků vozidel, které by byli nuceni jezdit na STK častěji, než jednou za dva roky. To je pro mnohé dobrá zpráva a majitelé aut toto vítají, jelikož to nebudou oni, kdo bude nucen mít podíl na tomto přístupu, který má pomoci dříve odhalit různé problémy.

Potřeba otestovat každé auto

Metodika EU je poměrně jasná. Jednotlivé země by měly otestovat vždy alespoň jeden vůz ze 40 000 zaregistrovaných v předchozím roce. Toto by mělo pomoci k odhalení případných prohřešků se zmanipulovanými emisemi. Pokud by se našlo vozidlo, které by danými testy neprošlo, bude ihned uplatněna sankce, která může činit až 30 000 euro za jeden takový automobil, který by testu nevyhověl. Takto vysoká výše pokuty má být sama o sobě varováním pro automobilky, aby se nepokoušely jakkoliv manipulovat s emisemi, jako tomu bylo u Volkswagenu v rámci Dieselgate.

ZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Testy akreditovaných laboratoří




Testy by měly probíhat v rámci akreditovaných zkušebních a nezávislých laboratoří. Každý stát tak bude moci stanovit to, kdo bude dané kontroly vozidel na jeho území provádět. Toto by mělo zajistit, že se podaří případné prohřešky snáze odhalit, jelikož jak aféra Dieselgate ukázala, problém nebyl komplexní a týkal se vždy jenom určitých lokací, což by měl tento přístup navržený ze strany EU eliminovat.