Štítky na pneumatikách jsou něco, co poměrně dobře pomáhá při orientaci. Lze se z nich dozvědět několik základních informací o tom, jaká pneumatika ve skutečnosti je. Sice úplně přesně neposkytne informace o její kvalitě, ale pomůže určit, jaký má pneumatika valivý odpor, a tedy jaký má vliv na spotřebu, dále ukáže informace o hlučnosti a v neposlední řadě o přilnavosti na mokru. To je trojice základních informací, které by měly být dostupné na štítku u každé nové pneumatiky.

EU má v plánu rozšířit zobrazované informace

Štítek sice může být celkem dobrým vodítkem, ale to, jak se pneumatika chová nám řekne jenom jeden jediný údaj. A to přilnavost na mokru. Hlučnost nebo vliv na spotřebu mnoho lidí zase až tak neřeší. I proto chce EU rozšířit informace na štítcích o další údaje. Ty by měly pomoci zjistit další fakta o tom, jaká pneumatika ve skutečnosti je. Novou informací má být to, jak se pneumatika chová na ledu nebo na sněhu. Tedy v podmínkách, které mohou během zimy na silnicích celkem běžně nastat.

Mluví se také o tom, že by se v budoucnu měla objevit ještě informace o tom, jaká je životnost dané pneumatiky a jak je odolná proti oděru. I to může být jeden z parametrů, na který mnoho lidí hledí.

Nejenom na pneumatikách pro osobní vozy

Aktuálně jsou štítky na pneumatikách povinné jenom u těch, které jsou určené pro osobní vozy. U pneumatik pro auta nákladní být nemusí. Tedy zatím. Další změnou, kterou EU navrhuje je to, aby se štítky objevily právě i u pneumatik pro nákladní automobily. I tady je cíl jasný, a to hlavně jednodušší orientace při samotném výběru konkrétní sady.

Použití QR kódu

Standardem má být také použití QR kódu, který je zajímavým nosičem informací pro toho, kdo využívá chytrý mobilní telefon. Díky němu by mělo stačit daný kód jednoduše načíst, a právě z něho se zájemce o pneumatiky ihned dozví, jaké jsou její vlastnosti.