Navzdory událostem poslední doby se kola sběratelských kolekcí musejí hýbat. A i díky tomu patrně najde nový domov nádherně zrestaurovaná Škoda Felicia, která dostala atraktivní žlutý lak, byť její původní barva byla patrně bílá nebo červená.

Nádherně zrestaurovaný vůz draží italská společnost Finarte a podle všeho si auto hovělo v garáži blíže nespecifikovaného sběratele. Dvoudveřový kabriolet z Mladé Boleslavi asi není potřeba nijak podrobně představovat, přeci jen jde o pravděpodobně nejkrásnější škodovku všech dob.

Pro případné nové zájemce je ale potřeba zmínit, že tento roadster byl určen primárně pro přepravu dvou osob na předních sedadlech, pro další tři byla ve voze připravena takzvaná nouzová lavice, na kterou se vtěsnali až tři pionýři či pionýrky, případně smíšená posádka.

Celý stroj vyráběný od roku 1959 byl poháněn 4válcovým agregátem s objemem 1,1 litru, který byl posléze zvýšen na úctyhodných 1,2 litru. Za deště se cestující mohli chránit stahovací střechou, ke které byla od roku 1961 nabízena možnost hardtopu.

Ve srovnání se západní produkcí šlo o velmi zaostalé vozidlo, ale vzhledem ke své neobvyklosti je nyní žádaným sběratelským kusem i na západ od Aše.

Konkrétní dražený kus pochází ze sbírky rodiny Saotinniů. Jde o pečlivě zrestaurovaný vůz, kterému nachybí podrobná dokumentace. Felicie dostala nový žlutý lak karoserie a perfektní péči vykazuje i interiér a také mechanické části. Automobil vypadá v podstatě tak, jako kdyby sjel z výrobní linky, což je u takových vozů neobvyklé. Pozornost byla věnována i výběru a patinování pneumatik. Žlutý roadster dostal novou plátěnou střechu, ale je dodáván i s původním hardtopem, který je potřeba zrestaurovat.




Odhadní cena této krasavice je asi 15 000 €, tedy něco přes 400 000 Kč. V minulosti se Felicie v dražbách prodávaly v zahraničí okolo 5 000 €, ale ani zdaleka nebyly v takovém stavu, jako tato.