Itálie je místem, kde koronavirus řádí skutečně naplno. Na to aktivně reaguje celá řada odvětví a to automobilové není výjimkou. K poměrně radikálnímu kroku se rozhodl koncern Fiat Chrysler Automobiles. Vzhledem k tomu, jak se koronavirus po Itálii šíří a vzhledem k tomu, kolik je zde nakažených, ale i zemřelých, je tento krok zcela logický.

Zavírání továren a salonů

K čemu ze strany Fiat Chrysler Automobiles dochází? Jde o přijaté opatření, které má primárně uchránit zaměstnance, což se týká především továren na výrobu, stejně jako je cílem uchránit také zákazníky, což se týká samotných salonů. Zavřeno má být obojí, jelikož na obou místech jsou poměrně velké koncentrace lidí a může zde tedy být zvýšené riziko nákazy. Zvláště, když má tento virus inkubační dobu i 14 dní. Mnozí tento krok pochopitelně vítají, ale je třeba nezapomenout vše uvést na pravou míru. Má to totiž jeden drobný háček.

Spíše symbolický krok?

I když mnoho lidí krok rozhodně vítá, nechápou, proč nepřišel už dříve, zvláště když koronavirus v Itálii takto výrazným způsobem řádí. Je však ještě jedna věc, která celkově nedává moc smysl. Pokud očekáváte, že Fiat Chrysler Automobiles zavře své továrny na delší dobu, mýlíte se. Vše má trvat zhruba jenom 3 až 4 dny a potom se v nich výroba znovu rozběhne. Jde tak spíše o symbolický krok než o to, že by bylo cílem skutečně pomoci zaměstnancům, ale i celé Itálii.

O jaké závody jde?




Podle FCA se uzavření týká konkrétních závodů, jmenovitě potom Pomigliano d’Arco, Melfi, Atessa a Cassino. Právě ty nyní uzavírají své brány z důvodu bezpečnosti. Rizika patrně pominou už v pondělí, jelikož 16.3. má být tím dnem, kdy se brány zase otevřou a jednotliví zaměstnanci opět vyrazí do práce. Otázka je tedy jasná – zda má toto opatření vůbec nějaký smysl a zda v konečném důsledku nebude spíše kontraproduktivní?

Foto: Pixabay.com