Už to není jenom Čína, se kterou souviselo uzavírání různých výrobních závodů a dalších míst, které byly spjaty s výrobou aut, nebo různých součástí k nim. Koronavirus už je v Evropě a to znamená také nutnost přijmout různé bezpečnostní opatření. A ta se začínají dotýkat i řady automobilek. Konkrétně tu jsou hned dvě, které musely přijmout bezpečnostní opatření.

Ford

Riziko nákazy se týká automobilky Ford, konkrétně výzkumného střediska Fordu v Kolíně nad Rýnem. Právě zde byla u jednoho zaměstnance zjištěna nákaza koronavirem a tak bylo třeba přijmout bezpečnostní opatření. Připomeňme, že na tomto místě Ford zaměstnává zhruba 4 000 lidí. Ti však s nakaženým do kontaktu nepřišli. Bylo s ním v kontaktu jenom asi 30 lidí, kteří zamířili do domácí karantény. To by chod Fordu nemělo nijak výrazně omezit.

BMW

Druhou automobilkou, která má potíže s koronavirem, je BMW. O té jsme vás už před časem informovali. Konkrétně se jednalo o zjištění nákazy přímo v sídle automobilky BMW v Mnichově. I tady se proto vedení rozhodlo pro preventivní opatření. A to se opět dotklo jenom zlomku celkových zaměstnanců, což by provoz také nemělo nijak ohrozit. Do domácí karantény bylo posláno kolem 150 lidí, kteří mohli s potenciálně nebezpečným člověkem přijít do styku.

Jde hlavně o preventivní opatření




Ze strany automobilek se v obou případech jedná především i preventivní opatření, které má zamezit případnému šíření. Vzhledem k počtu lidí, kteří jsou aktuálně v domácí karanténě, by produkce vozidel neměla být nijak ovlivněna. Ostatně tomu napovídá i fakt, že nejde o pracovníky žádné z montážních linek, ale o zaměstnance na zcela jiných pracovištích, kteří mohou minimálně z části svou práci jistě vykonávat také formou home office. Situace, jako byla například v Číně, kde se už musely zavírat přímo továrny, v Evropě zatím nenastává.

Foto: Pixabay.com